• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرکل امور مالیاتی فارس؛

۴۱ هزار مؤدی مالیاتی جدید در استان فارس شناسایی شد

  • کد خبر : 75859
  • 24 مهر 1402 - 3:59
۴۱ هزار مؤدی مالیاتی جدید در استان فارس شناسایی شد
به منظور اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت، با تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته، کتمان درآمد مالکان املاک تجاری که اظهارنامه مستغلات ارایه نداده‌اند، کشف شد.

به گزارش سحاب پرس، حمیدرضا محمدابراهیمی عصر یکشنبه، ۲۳ مهرماه گفت: به منظور اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق دولت، با تحقیقات و بررسی‌های دقیق صورت گرفته، کتمان درآمد مالکان املاک تجاری که اظهارنامه مستغلات ارائه نداده‌اند، کشف شد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس تصریح کرد: در راستای تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی مبنی بر شناسایی منابع و پایه‌های جدید مالیاتی بدون فشار مضاعف به واحدهای تولیدی و سایر مالیات دهندگان فعلی، شناسایی افرادی که در حوزه‌های مختلف فرار مالیاتی یا کتمان درآمد دارند، آغاز شده است.

وی افزود: در روند ثبت اظهارنامه مستغلات، اگر فعال اقتصادی مالک واحد تجاری است، باید مشخصات خود را ثبت کند، چنانچه مؤدی اظهار کند که مکان فعالیتش استیجاری است، باید اطلاعات و مشخصات موجر را ارایه کند که از این طریق و با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و تطبیق آن با سامانه مستغلات، بیش از ۴۱۵۰۰ ملک تجاری دارای مستاجر در سال‎های مختلف شناسایی شد که مالکان آن‌ها هیچ‌گونه اظهارنامه‌ای در این خصوص ثبت نکرده‌اند و فاقد پرونده مالیاتی هستند.

محمد ابراهیمی اظهار کرد: به منظور مطالبه مالیات واقعی از این اشخاص، این اداره‌کل تحقیقات و بازرسی‌های لازم را آغاز کرد و با توجه به اطلاعات استخراجی، این افراد در جریان تشکیل پرونده قرار گرفته و مطالبه مالیات‌های متعلقه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75859

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.