• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
رئیس اداره حقوقی و املاک اداره کل ورزش و جوانان استان؛

جهل به قانون رافع مسئولیت نیست

  • کد خبر : 39134
  • 23 تیر 1401 - 15:15
جهل به قانون رافع مسئولیت نیست
حسام زارع مهذبیه رئیس اداره حقوقی و املاک اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: یکی از اصولی مسلّم حقوقی در نظام قضایی ما این است که اصل بر این است که همه افراد جامعه از مفاد قوانین رسمی کشور آگاه هستند و هیچکس نسبت به قوانین رسمی کشوری جاهل نیست و جهل به قانون نیز رافع مسئولیت نیست.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس ، حسام زارع مهذبیه رئیس اداره حقوقی و املاک اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: یکی از اصولی مسلّم حقوقی در نظام قضایی ما این است که اصل بر این است که همه افراد جامعه از مفاد قوانین رسمی کشور آگاه هستند و هیچکس نسبت به قوانین رسمی کشوری جاهل نیست و جهل به قانون نیز رافع مسئولیت نیست.

وی افزود : بنابر این ادعای جهل به قانون از هیچکس پذیرفتنی نیست و هرکسی در هر مقام و موقعیتی باید پاسخگوی اعمال و رفتارش در برابر قانون و در مقابل دیگران باشد.

مشاور عالی مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس جامعه ورزش را از این قاعده مستثنی ندانست واظهار داشت:کلیه مسئولین ورزش کشور در هر سطحی که باشند ،ورزشکاران ،مربیان،داوران ،مسئولین برگزاری مسابقات ورزشی و امثالهم بایستی علاوه بر قوانین عمومی و جاری کشور نسبت به قوانین ورزشی نیز آگاهی کامل داشته باشند .

این کارشناس ارشد حقوق خصوصی در ادامه بیان داشت: قوانین ورزشی مجموعه مقرراتی هستند که روابط فعالان جامعه ورزش را تنظیم می کنند بنابراین بدون شناحت این قوانین روابط فعالان جامعه ورزش قابلیت هماهنگی ندارند و از هم گسیخته هستند.

وی بیان داشت : حقوق ورزشی شاخه ای نوین از حقوق کشور است که در سنوات گذشته آهسته آهسته جای فرد را در نظام حقوقی کشور پیدا کرده است و در میان مباحث حقوق ورزشی بحث مربوط به مسئولیت مدنی در ورزش از جمله مباحث پر مخاطب و کاربردی اشت که مورد استقبال حقوقدانان بخش حقوق ورزشی واقع شده است

زارع مهذبیه در پایان ضمن اشاره به جایگاه حقوق ورزشی در میان سایر شاخه های حقوق افزود: ضمانت اجرای قوانین ورزشی به مراتب از ضمانت اجرای سایر رشته های حقوقی از جمله حقوق بین الملل بیشتر است و نسبت به سایر قوانین از یکپارچگی بیشتری برخوردار است.

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39134

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.