• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
محمدرضا جعفری

مسابقات طناب زنی، نابینایان در روز شیراز برگزار می شود

  • کد خبر : 92887
  • 31 فروردین 1403 - 13:45
مسابقات طناب زنی، نابینایان در روز شیراز برگزار می شود
رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان فارس گفت: حضور و ورزش نابینایان در کنار افرادی که معلولیت ندارند باعث نشاط ، شادابی ، ایجاد روحیه امیدواری و خودباوری در این عزیزان خواهد شد .

به گزارش سحاب پرس، رئیس انجمن ورزش‌های همگانی هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان فارس در حاشیه برنامه صبحگاهی ورزش نابینایان و کم بینایان پارک آزادی شیراز با اشاره به اینکه ورزش همگانی در واقع ورزش در دسترس، ارزان و آسان است که اقشار مختلف بتوانند از آن بهره‌مند شوند گفت: توسعه ورزش همگانی جامعه نابینایان و کم بینایان استان فارس برای اولین بار در کشور ایستگاه‌های ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان و کم بینایان بصورت آزمایشی در شهر شیراز با همکاری هیات ورزش‌های همگانی استان فارس برگزار خواهد شد.
جعفری افزود: نگاه جدید به ورزش نابینایان و کم بینایان در انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان صورت گرفته و ورزش همگانی را در غالب مسابقات مجازی به خانه‌های نابینایان و کم بینایان آورده ایم و در کنار آن برنامه‌های جمعی و عمومی در نزدیک‌ترین پارک محله‌های محله با همکاری هیات ورزش‌های همگانی استان فارس و در نزدیک‌ترین محل سکونت عزیزان نابینا و کم بینا برگزار می شود .
وی افزود: در جلسات متعدد و برنامه ریزی این طرح برای اولین بار در کشور و برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان در استان فارس اجرایی شده است و افراد نابینا و کم بینا می‌توانند در کنار مردم به سهولت و آسانی و رایگان برای ارتقای سلامت جسمی خود ورزش کنند.
رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس نیز گفت: امروز در راستای توسعه این امر مهم در پارک آزادی شاهد این رویداد هستیم و نابینایان در کنار عموم ورزش می کنند .
رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان فارس گفت: حضور و ورزش نابینایان در کنار افرادی که معلولیت ندارند باعث نشاط ، شادابی ، ایجاد روحیه امیدواری و خودباوری در این عزیزان خواهد شد .
فاصله گیری از فضای خانه و افسردگی‌هایی که غالب این عزیزان دارند، روحیه مشارکت اجتماعی، شناخت عموم مردم از مشکلات نابینایان و کم بینایان است و مهمترین مولفه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی خواهد بود.
شهرداری ها از اعتبارات فرهنگی خوبی برخوردارند و می توانند در ورزش هم سرمایه گذاری کنند که نیاز به مجوز شورای شهر ندارد.
وی افزود: وظیفه شهرداری ها بهسازی و آماده سازی محیط و فضاها برای شهروندان است، خوشبختانه شهرداری شیراز در این امر پیشرو است و بسیاری از معلولان، جانبازان و نابینایان پشت در پارک ها و دیگر اماکن عمومی به دلیل نبودن راه ویژه نمی مانند هرچند مشکلاتی وجود دارد و مشاوران مناسب سازی در شهرداری های یازده گانه شیراز در تحقق این امر می کوشند باید ضمن تسریع در این امر مهم نکات فنی و مناسب سازی را لحاظ کنند.
وی گفت: مطالعاتی که در حوزه نابینایان انجام شده حاکی از این است که در دیگر کشورها بویژه در مدارس ، افراد نابینا کنار افراد سالم تحصیل می کنند و هرگز شکافی میان این افراد با سایر افراد جامعه ایجاد نمی شود.
بر اساس این گزارش، دومین دوره رقابت های طناب زنی به مناسبت روز شیراز در روز ۱۵ اردیبهشت برگزار می شود.
کسانی که امکان حضور در برنامه حضوری را ندارند می توانند بصورت مجازی در این مسابقه شرکت کنند.
داشتن پوشش ورزشی مناسب همچنین کفش ورزشی الزامی است و اجرای ۳۰ ثانیه حرکت طناب زنی ساده جفت پا و تهیه کلیپ از سمت مقابل  باید صورت پذیرد.
مسابقه در کلاس B11 و و کلاس B11 و B13 برگزار می شود و رده های سنی زیر ۱۰ سال ، ۱۱ تا ۲۰ سال ، ۲۰ تا ۴۰ سال، بالای ۴۰ سال لحاظ خواهد شد.
شرکت کنندگان بایست (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام استان) بر روی کلیپ درج نموده و به شماره تماس ۰۹۳۳۹۱۱۰۶۲۸ ارسال نمایند، مهلت ارسال آثار تا تاریخ جمعه ۵ خرداد خواهد بود و به ۶ نفر برتر هدیه های ارزنده ای اهدا می شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92887

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.