• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0

مدیریت ساخت و سازها نیاز به تشکیل پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ نداشته باشد

  • کد خبر : 92532
  • 20 فروردین 1403 - 17:31
مدیریت ساخت و سازها نیاز به تشکیل پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ نداشته باشد
رئیس کل دادگستری فارس گفت: باید به نحوی مدیریت ساخت ‌و سازها انجام گیرد که نیازی برای تشکیل پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ نباشد.

جلسه هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز و معاونین و مدیران شهرداری با معاون استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، فرماندار، شورای قضایی، قضات و نمایندگان وزارت کشور عضو در کمیسیون‌های مربوط به قانون شهرداری امروز، ۲۰ فروردین در شیراز برگزار شد.

اجرای به‌موقع آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری، تقویت نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها و اصلاح فرآیندهای در راستای کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰ از جمله تأکیدات رئیس‌ کل دادگستری استان فارس در این نشست هم‌اندیشی بود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه نمایندگان حقوقی شهرداری نقش مهمی در دفاع از حقوق عموم مردم‌ دارند، گفت: تقویت علمی و تجربی نمایندگان حقوقی شهرداری‌ها ضمن جلوگیری از تشکیل بسیاری از پرونده‌ها می‌تواند فرایند رسیدگی در پرونده‌های مربوطه به شهرداری‌ها را تسریع کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری پرداخت و ضمن تأکید بر اجرای سریع و قاطع تصمیمات کمیسیون گفت: خروجی و نتیجه رسیدگی‌های سریع، تصمیمات قاطع و اجرای به‌موقع احکام ماده ۱۰۰ نظم و انضباط شهری را به دنبال دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به رویکرد پژوهشی به‌منظور اصلاح فرایندها با هدف کاهش پرونده‌های ماده ۱۰۰ اشاره کرد و افزود: باید به نحوی مدیریت ساخت ‌و سازها انجام گیرد که نیازی برای تشکیل پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ نباشد.

موسوی از بررسی تخصصی پیشنهاد تجمیع گروه‌های ماده ۱۰۰ خبر داد و گفت: هرگونه تحولی که بتواند منجر به تسهیل ارائه خدمات و کاهش پرونده‌ها می‌شود در دستور کار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92532

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.