• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
9
یادداشت؛

جایگاه فعلی روابط عمومی در ایران چندان رضایت بخش نیست

  • کد خبر : 3578
  • 26 اردیبهشت 1399 - 13:51
جایگاه فعلی روابط عمومی در ایران چندان رضایت بخش نیست
با توجه به اهمیت و نقش روابط عمومی ها و کار کرد اطلاع رسانی در عرصه های جهانی جایگاه فعلی روابط عمومی در ایران چندان رضایت بخش نیست.

چیزی که بسیاری از متخصصان و کارشناسان روابط عمومی درباره آن توافق دارند این است که جایگاه فعلی روابط عمومی در ایران چندان رضایت بخش نیست و از پتانسیل های موجود به خوبی بهره برداری نمی شود.

در عصر حاضر که آن را انقلاب ارتباطات می‌نامند، قدرت هر مجموعه توانایی ایجاد تفاهم و به اشتراک گذاری داشته های آن است. اما با این وجود هنوز در بخش های مختلف روابط عمومی، نقصان زیادی وجود دارد. 

بسیاری از سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی از فقدان ساختارهای مناسب ارتباطی و اطلاع رسانی رنج می برند. تصویری از ماموریت ها و چشم اندازهای روابط عمومی وجود ندارد و به اقتضای روزمره گی و مناسبتی، کارهایی صورت می گیرد واین دور تسلسل همچنان ادامه دارد.


 می توان برخی از چالشها و سختی های روابط عمومی در امر اطلاع رسانی را برخاسته از مواردی مانند: انحراف از فلسفه وجودی روابط عمومی، دوری از اخلاق حرفه ای،فقدان سیستم باز، نبود نگرش حرفه ای، عدم توازن میان تنوع و گسترش وظایف روابط عمومی با توانایی پرسنل،فرصت سوزی در استفاده بهینه از فناوری اطلاعات، درصد بالای وظایف پیش بینی نشده و انجام آنها بدون برنامه ریزی،کمبود تجهیزات و عدم دسترسی روابط عمومی ها به تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی روز دانست.

در کل باید بگویم تا زمانی که نگاه به روابط عمومی به شکل سنتی باشد وجایگاه و تشکیلات روابط عمومی درمجموعه های سازمانی و اداری نامشخص باشد و روابط عمومی را یک مجموعه خدماتی بدانند و نیروی انسانی متخصص و پژوهش گرانی که بتوانند موضوعات مورد توجه مخاطبان را مطالعه و مسائل مربوط به سازمان را آسیب شناسی کنند تربیت نشود و بودجه و اعتبارات لازم و کافی برای روابط عمومی ها تخصیص داده نشود امر اطلاع رسانی و نشر اخبار و اطلاعات به سختی و کندی انجام خواهد شد و پیشرفتی در صنعت روابط عمومی دیده نخواهد شد.

حمید جورکش – مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان شیراز و عضو هیات رئیسه شورای استان فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=3578

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.