• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

‌ پیدا کردن راهبردهای رسانه‌ای در افزایش رفتار زیست محیطی مسئولانه‌تر کمک می‌کند

  • کد خبر : 92965
  • 03 اردیبهشت 1403 - 13:15
‌ پیدا کردن راهبردهای رسانه‌ای در افزایش رفتار زیست محیطی مسئولانه‌تر کمک می‌کند
مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، پیدا کردن راهبردهای رسانه‌ای را یکی از راهکارهای افزایش رفتار زیست محیطی مسئولانه‌تر دانست.

میثم سعیدی امروز، ۳ اردیبهشت‌ماه در نشست مدیران استانی و کشوری سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز بر لزوم ایجاد نظام ارتباطی رسانه و محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در نتیجه به‌کارگیری این راهبردها، پیامدالگوی رسانه‌ای به منظور ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مطرح می‌شود.

وی افزود: پیدا کردن راهبردهای رسانه‌ای در راستای ارتقای فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی در کاهش مشکلات زیست محیطی و افزایش رفتار زیست محیطی مسئولانه‌تر کمک می‌کند.

سعیدی بر لزوم ارتقای سواد محیط زیستی از طریق تحلیل موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست، تاکید کرد و افزود: اصلاح تفکر وفور منابع، شخصیت‌سازی، تولید محتوی کیفی، مقدم بودن پاسخگویی به رسانه، ارائه طرح زندگی سبز، الگودهی رفتاری کارکنان سازمان‌های متولی، تامین اعتبارات و حمایت از رسانه‌ها از دیگر رویکردهایی است که در حوزه روابط عمومی نهادینه می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش محیط زیست از کودکی، مخاطب‌شناسی، برگزاری جشنواره‌های هنری، تولید فیلم سینمایی و سریال، ایجاد گروه محیط زیست در رسانه‌ها برخی از ابزارها و بسترهایی است که برای فرهنگ‌سازی و تثبیت جایگاه روابط عمومی در محیط زیست به‌کار گرفته می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: راه‌اندازی سرویس‌های چندرسانه‌ای، انتشار آثار تخریب محیط زیست و منابع طبیعی، ایجاد کمپین، آموزش خبرنگاران، حفظ تشخص ظاهر عوامل محیط زیست و منابع طبیعی، از دیگر رویکردها در این حوزه است که در همه زیر مجموعه‌های محیط زیست به‌کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92965

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.