• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
گزارش‌؛

داستانی کهنه با حکایت اطلاع‌رسانی گزینشی

  • کد خبر : 82495
  • 23 آذر 1402 - 13:57
داستانی کهنه با حکایت اطلاع‌رسانی گزینشی
این روزها بیش از پیش مشاهده می‌شود که روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی جلسات نشست خبری را به‌صورت گزینشی با خبرنگاران محدودی برگزار می‌کنند.

به گزارش سحاب‌پرس، در این روزهایی که رسانه‌های برخط و مکتوب در استان فارس بیشتر از هر نهادی می‌بایست در نبرد با دشمنی که علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های اقتصادی و… است، همراه با دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها باشند، اما بیش از پیش مشاهده می‌شود که مدیران روابط‌عمومی‌ اقدام به دعوت گزینشی از رسانه‌ها در نشست‌های خبری می‌نمایند.

در اینجا باید کمی هم حق به روابط‌عمومی‌ها داد که شاید می‌خواهند خبرنگاران فعال حوزه خود را مورد تقدیر قرار دهند، اما این شبهه بوجود می‌آید که چرا باید داستان تقدیر از خبرنگاران را به اصل مهم اطلاع‌رسانی ترجیح داد؟

این روند مدیران روابط‌عمومی‌ صدمه بزرگی در حوزه اطلاع‌رسانی و به‌خصوص جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان است وارد می‌نماید.

در این خصوص پیشنهاد می‌شود که جلسات تقدیر اصحاب رسانه با نشست خبری‌ها جدا گردد و اطلاع رسانی عمومی برای حضور اصحاب رسانه در نشست‌های خبری صورت گیرد.

در موضوع دعوت گزینشی، بدون‌شک می‌بایست از سوی برخی مسئولان مربوطه از قبیل شورای هماهنگی روابط‌عمومی های دستگاه های اجرائی و شورای اطلاع رسانی استان، انجمن‌ها و خانه‌های حامی اصحاب رسانه پیگیری شود تا مدیران و مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در خصوص ایجاد بستری عادلانه در حضور اصحاب رسانه در نشست‌های خبری مورد توجه و اقدام قرار دهند.

اطلاع‌رسانی خدمات دستگاه‌ها، وظیفه ذاتی رسانه‌هاست و همکاری همه جانبه روابط عمومی ها با اصحاب رسانه بدون هرگونه رانت و نگاه شخصی از واجبات تکمیل حلقه مفقوده عرصه اطلاع رسانی است.

این رسانه آماده انتشار پاسخ و ارائه گزارش رؤسا یا دبیران شوراها و نهادهای مسئول، در این رسانه می‌باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82495

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.