• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
محمدرضا جعفری

کورن هول، ورزشی همگانی و مفرح

  • کد خبر : 90517
  • 24 اسفند 1402 - 0:03
کورن هول، ورزشی همگانی و مفرح
مدیر روابط عمومی انجمن کورن هول ایران: کورن هول ورزشی جدید همگانی ، مفرح و نشاط آور است و همه از کودکان تا سالمندان می توانند این ورزش را حتی بصورت حرفه ای دنبال کنند زیرا جذابیت های فراوانی دارد.

به گزارش  سحاب پرس به نقل از روابط عمومی انجمن کورن هول ایران محمدرضا جعفری مدیر روابط و عمومی و رسانه ای انجمن کورن هول ایران گفت : کورن هول ورزشی جدید همگانی ، مفرح و نشاط آور است و همه از کودکان تا سالمندان می توانند این ورزش را حتی بصورت حرفه ای دنبال کنند زیرا جذابیت های فراوانی دارد.
وی افزود : قوانین بازی کورن هول برای زمین بازی، باید یک مستطیل مسطح و بدون هیچگونه ناهمواری به طول حداقل ۱۲ و حداکثر ۱۳٫۷ متر و عرض حداقل ۲٫۵ و حداکثر ۳ متر باشد. در بازی های تک نفره رسمی (تک به تک) قانونا باید از ۲ تخته کورن هول استفاده کرد.
اما در بازی های تک نفره دوستانه، یک تخته کورن هول کفایت می‌کند ولی در بازی های تیمی باید از دو تخته کورن هول استفاده شود.در زمین بازی کورن هول، برای هر بازیکن محدوده‌ای مستطیلی به ابعاد ( ۹۰ × ۱۲۰ ) سانتی متر در کنار تخته کورن هول در نظر گرفته شده است. که بازیکنان هنگام پرتاب نباید از آن خارج شوند، خارج شدن از مرز مستطیل مساوی با حذف شدن امتیاز همان پرتاب می‌شود.در قوانین بازی کورن هول تک نفره؛ دو بازیکن با دو تخته کورن هول درکنار یکدیگر می‌ایستند و تا زمانی که یک برنده مشخص شود، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
جعفری افزود : هر بازیکن در طول بازی باید در مستطیل تعیین شده خود قرار گیرد. با شروع بازی کورن هول، بازیکنان یکی‌درمیان ( یک پرتاب بازیکن A و یک پرتاب بازیکن B ) شروع به پرتاب کیسه‌های خود می‌کنند تا زمانی که هر بازیکن هر چهار کیسه خود را پرتاب کند. پس از تعیین امتیازها بازیکنان به سمت دیگر زمین می‌روند و بعد از برداشتن کیسه های خود، بازی را از همان سمت زمین ادامه می‌دهند، البته در بازی های دوستانه با وجود یک تخته کرن هول هم میتوان رقابت را برگذار کرد.
وی افزود : قوانین بازی کورن هول تیمی بدین صورت است که، بازی تیمی از ۴ نفر تشکیل می‌شود، دو نفر در تیم A و دو نفر در تیم B قرار میگیرند. اعضای تیم به صورت ضربدری (A-B  در مقابل B-A ) روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند. با شروع بازی، یک نفر از هرتیم ( شخص A و شخص B ) به نوبت ( یک پرتاب تیم A و یک پرتاب تیم B ) شروع به پرتاب کردن کیسه های خود می‌کنند. پس از اینکه هرکدام از آن ها چهار کیسه خود را پرتاب کردند نوبت به هم تیمی‌های آنها می‌رسد که آنها هم پرتاب‌های خود را انجام دهند. در ادامه امتیاز های هر تیم محاسبه می‌شود و آن سِت به پایان می‌رسد. سپس بازیکنان کیسه هایی که کنارشان هست را برداشته و سِت جدید را شروع می‌کنند. بازی تا زمانی ادامه پیدا میکند که یکی از تیم‌ها به امتیاز ۲۱ برسد.یک دور مسابقه به مجموعه‌ای از سِت‌ها تقسیم می‌شود.
یک سِت، زمانی به پایان می‌رسد که همه‌ی بازیکنان هر ۴ کیسه خود را پرتاب کنند، هر نفر یا هر تیم که زودتر به امتیاز ۲۱ برسد، برنده بازی می‌شود.
عضو هیئت رئیسه انجمن کورن هول ایران گفت : در قوانین بازی کورن هول، امتیازدهی بازی به روش (حذفی) است. این روش تایید شدهِ‌ برای محاسبه امتیازهای بازی کورن هول است. در این روش، فقط یک بازیکن یا تیم می‌تواند در هر ست امتیاز کسب کند. روش حذفی به این گونه است که امتیاز یک بازیکن، امتیاز حریف خود را حذف می‌کند. به این صورت که هر بازیکن یا تیمی که در یک ست امتیاز بالاتری کسب کند برنده آن ست محسوب می‌شود. نحوه امتیاز دهی به آن تیم، اختلاف بین امتیازها است.نحوه کسب امتیاز

کیسه روی تخته (Bag In-The-Count)

هر کیسه ای که روی تخته کورن هول قرار می گیرد، ۱ امتیاز ارزش دارد.

کیسه درون حفره (Bag In-The Hole)

هر کیسه ای که درون حفره برود، ۳ امتیاز ارزش دارد.
جعفری افزود : در قوانین بازی کورن هول: هر کیسه‌ای که بعد از پرتاب روی زمین قرار گیرد یا بعد از فرود آمدن روی تخته کورن هول، لیز خورده و روی زمین قرار گیرد بدون امتیاز محسوب می‌شود.
اگر کیسه ای قبل از قرار گرفتن روی تخته با زمین برخورد کند خطا محسوب شده و آن کیسه باید از روی تخته کورن هول برداشته شود.
هر کیسه ای که قبل از قرار گرفتن روی تخته کورن هول  به یک جسم خارجی، مانند درخت، سیم، سقف و غیره برخورد کند خطا محسوب میشود.
بازیکن یا تیمی که در سِت قبلی  امتیاز بیشتری به دست آورده، در سِت بعدی، بازی را اول شروع می‌کند.
وی افزود : اگر هیچ کدام از بازیکنان یا تیم‌ها در یک سِت امتیازی به دست نیاورند، بازیکن یا تیمی که سِت قبلی اولین پرتاب را انجام داده است بازی را در سِت جدید شروع می‌کند.
وگفت : خطاها هنگام پرتاب کیسه
در قوانین بازی کورن هول خطاهای زیر تعریف شده است که این خطا ها باید توسط داور یا بازیکن تعیین شده در بازی مورد برسی قرار گیرد. جریمه‌ی خطا ها و نقض قوانین، این است که پرتاب آن کیسه، به عنوان یک پرتاب خطا محسوب می‌شود و هیچ امتیازی ندارد. برای ادامه بازی باید قبل از شروع مجدد، کیسه‌های خطا از روی تخته کورن هول برداشته شوند، اگر هنگام پرتاب بازیکن با خط مرزی تماس پیدا کند یا از آن رد شود، خطا محسوب می‌شود و هیچ امتیازی به آن تعلق نمی‌گیرید و آن کیسه از روی تخته کورن هول برداشته می‌شود.

بازیکنان باید در زمان بازی در مستطیل پرتاب بمانند و از آن خارج نشوند. خارج شدن از آن تا زمان اتمام پرتاب ها خطا محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90517

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.