• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

آغاز به کار نیروگاه بزرگ خورشیدی در جهرم فارس

  • کد خبر : 90035
  • 19 اسفند 1402 - 17:15
آغاز به کار نیروگاه بزرگ خورشیدی در جهرم فارس
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: فاز اول نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی با قدرت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان جهرم از توابع استان فارس آغاز به کار کرد.

اسماعیل خاتمی امروز، ۱۹ اسفندماه در جمع خبرنگاران در شیراز با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هکتار، طی مدت دو سال و توسط بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فسا با احداث ۱۰۰ سامانه، شهرستان بختگان با ۷۸ سامانه و شهرستان اقلید با ۷۱ سامانه خورشیدی بیشترین تعداد نصب سامانه‌ها را در میان سایر شهرستان‌های استان فارس دارند، گفت: متوسط میزان تابش این استان را بین ۲هزار تا ۲۲۰۰ کیلو وات ساعت بر متر مربع در سال است که این میزان تابش برای نیروگاه‌های خورشیدی مناسب است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق فارس یادآورشد: از ابتدای اجرای طرح بهره‌گیری از ظرفیت سامانه‌های خورشیدی درسال ۹۵ تاکنون، تعداد ۹۳۵ سامانه خورشیدی مختص مشترکان با توان تولیدی ۶۲۲۵ کیلووات با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در سطح شهرستان‌های استان فارس نصب و راه‌اندازی شده است.

خاتمی، در تشریح شرایط جهت نصب سامانه خورشیدی در استان فارس نیز بیان کرد: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا جهت نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس جهت ثبت‌نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط جهت نصب سامانه خورشیدی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی http://www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90035

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.