• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0

‌۱۵۰ میلیون متر مکعب آب سد درودزن رهاسازی می‌شود/ مشکل کم آبی هنوز تمام نشده است

  • کد خبر : 92520
  • 20 فروردین 1403 - 15:05
‌۱۵۰ میلیون متر مکعب آب سد درودزن رهاسازی می‌شود/ مشکل کم آبی هنوز تمام نشده است
مدیرکل شرکت آب منطقه‌ای فارس از رهاسازی ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب سد درودزن برای مصارف کشاورزی شهرستان‌هایی نظیر خرامه، بختگان، مرودشت، زرقان و... طی بازه زمانی قریب ۲ ماهه خبر داد.

سیاوش بدری در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس با اشاره به رهاسازی بخشی از آب سد درودزن که ساعت ۶ صبح امروز، ۲۰ فروردین‌ماه انجام شد، گفت: این نخستین مرحله رهاسازی آب سد درودزن در سال جاری برای مصارف کشاورزی است که در بستر رودخانه رهاسازی انجام شد.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب سد درودزن به دو صورت از طریق کانال و رودخانه انجام می‌شود، افزود: رهاسازی آب از طریق کانال برای شهرستان‌های مرودشت و زرقان و رهاسازی از طریق رودخانه برای شهرستان‌هایی نظیر خرامه و بختگان و… انجام می‌شود.

بدری در خصوص میزان حجم آب سد درودزن اظهار کرد: قبل از رهاسازی حجم سد درودزن ۷۰۴ میلیون متر مکعب بود که روز گذشته در شورای آب و کشاورزی مجوز رهاسازی ۱۵۰ میلیون متر مکعب برای حقابه‌داران صادر شد و امروز هم نخستین مرحله آن انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با یادآوری اینکه این ۱۵۰ میلیون متر مکعب رهاسازی طی بازه تقریباً دو ماهه انجام می‌شود، گفت: البته هر روز ۴.۸ متر مکعب آب برای مصارف خانگی و صنعتی از سد درودزن رهاسازی انجام می‌شود.

وی، ورودی سد درودزن ۲۹ متر مکعب در ثانیه در امروز اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون ۷۰ درصد سد درودزن پر است که ۳۳۰ میلیون متر مکعب آن حجم مرده است یعنی نمی‌توان به این حجم آب دست زد.

بدری با بیان اینکه هنوز مشکل کم آبی وجود دارد، گفت: حجم امروز صبح سد درودزن ۷۰۴ میلیون متر مکعب بوده است که سال گذشته در چنین روزی حجم آن ۸۰۴ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با تصریح اینکه میانگین بارش استان فارس طی ۵۵ سال اخیر ۳۰۳.۵ میلی متر است،‌ در خصوص سد سلمان فارسی نیز گفت: سد سلمان فارسی هم‌تراز سد درودزن است که آب آن برای مصارف لارستان و مناطق جنوبی استفاده می‌شود.

وی، حجم کنونی این سد را ۵۰۹ میلیون متر مکعب اعلام کرد که حجم مرده آن ۷۰ میلیون متر مکعب است، گفت: هنوز تصمیمی برای رهاسازی آب سد سلمان فارسی گرفته نشده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92520

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.