• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرعامل ستاد دیه استان فارس؛

راه‌اندازی پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در فارس

  • کد خبر : 86441
  • 03 بهمن 1402 - 12:34
راه‌اندازی پویش آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در فارس
مدیرعامل ستاد دیه استان فارس از پویش مردمی و کمک رسان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در آستانه ولادت امام علی علیه السلام خبر داد.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس از مردم خواست در آستانه ولادت امام علی (ع)  و روز پدر، به کمک زندانیان جرائم غیر عمدی بشتابند که خود در کسوت پدر به سبب جرائم غیر عمد مالی به زندان افتاده اند.

اسحاق ابراهیمی افزود: پویش «من آزاد شده مهرعلی‌ام» یک پویش مردم نهاد و خیرخواهانه، با محوریت و مشارکت صدا و سیمای مرکز فارس است که برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد، افرادی که در وقوع جرم انگیزه مجرمانه ندارند اما هم خود به سبب عجز در رد و پرداخت دیون در زندان گرفتار شده‌اند و هم خانواده‌های بی سرپرست آنان با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند و هم طلبکاران آنان هم محق پیگیری مطالبات خود هستند، به وجود آمده است.

مدیرکل زندان های فارس افزود:  این پویش خیرخواهانه و مردمی از سالروز ولادت حضرت زهرا (س)  و روز مادر در حال اطلاع رسانی اجتماعی است تا بین این دو عید فرخنده، شاهد بارش باران مهر و محبت مردم نوعدوست به خانه و خانواده و خصوصا فرزندان این زندانیان غیر عمد و بازگرداندن این پدرهای آبرومند به خانواده و رفع مشکلات آنان باشیم.

رییس ستاد دیه استان فارس تصریح کرد: پرونده تعداد ۶۳ نفر زندانی واجد شرایط غیرعمد که پدر خانواده هستند، برای این رویداد مهرورزانه انتخاب شده که مجموع بدهی ایشان بیش از ۱۶ میلیارد تومان است. تا کنون با رایزنی‌های مددکاران زندان‌ها و  ستاد دیه، نزدیک ۹.۵ میلیارد تومان از شکات که علی‌رغم مشکلاتشان، یاوران بزرگ ستاد دیه هستند، گذشت اخذ شده  است. مراجع محترم قضایی نیز حدود یک میلیارد تومان اعسار را پذیرش کرده‌اند و مقادیری بالغ بر۵٠٠ میلیون تومان نیز آورده خود مددجویان است.

ابراهیمی افزود:  مردم شریف، خیر و نوع‌دوست ما که همواره یاور محرومان واقعی جامعه هستند،  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان نزد بانک ملت بنام ستاد دیه استان فارس و شماره کارت(۶۱٠۴۳۳۷۹۷٠٠۳٠۹۶۱)  نزد بانک ملت بنام ستاد دیه فارس واریز کنند تا با یک یا علی(ع) شاهد آزادی این زندانیان به نیت آقا امیرالمومنین علی (ع) باشیم.

وی در خاتمه گفت: مانده بدهی مورد نیاز این پدران که غیرعمد در زندان هستند، بیش از۵ میلیارد تومان است. همه هم استانی‌های عزیز کمک کنند.کمک های مردم هر چند اندک هم که باشد، اثراتی بزرگ بدنبال دارد. آزادی این پدران، برکت کمک‌های مردمی‌ است تا این افراد بیش از این شرمنده همسر و فرزند نباشند.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌های استان فارس، ستاد دیه، نهادی مردمی و خیرخواه است که رسالت اصلی آن کمک به آزادی زندانیانی است. آن دسته زندانی‌هایی که به جرائم غیر عمد مانند مالی غیر کلاهبرداری، تصادفات و مهریه و به سبب عجز کامل از رد دین، در زندان‌ها گرفتار شده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86441

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.