• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه فارس؛

ارائه مشاوره حقوقی رایگان در مساجد فارس به صورت هفتگی

  • کد خبر : 92478
  • 19 فروردین 1403 - 14:34
ارائه مشاوره حقوقی رایگان در مساجد فارس به صورت هفتگی
رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه فارس یکی از خدمات ارائه شده توسط این مرکز را ارائه مشاوره حقوقی رایگان به شهروندانی که به خدمات حقوقی دسترسی ندارند، به صورت هفتگی در مساجد استان عنوان کرد.

مهرداد ریاحی امروز، ۱۹ فروردین در همایش بیست و چهارمین سالروز تاسیس مرکز وکلای قوه قضائیه در شیراز در تشریح برنامه‌های مرکز وکلا قوه قضائیه استان فارس گفت: یکی از اقداماتی که به صورت هفتگی در مساجد انجام می‌دهیم، ارائه مشاوره حقوقی به صورت رایگان به شهروندانی است که به خدمات حقوقی دسترسی ندارند.

وی افزود: در همین راستا به افرادی که توانایی گرفتن وکیل در پرونده‌های خود ندارند، وکیل معاضدتی می‌دهیم تا بتوانند از حق خود دفاع کنند.

ریاحی همچنین در امر آموزش فعالیت گسترده‌ای در سال گذشته داشتیم، افزود: در آزمون مرکز وکلا قوه قضائیه که برگزار شد، ۵۷۷ نفر را پذیرش کردیم.

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه فارس از فعالیت یک هزار و ۷۰۰ وکیل فعال در تمام حوزه‌های قضایی خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۰۷ نفر در این مرکز مشغول کارآموزی هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته قریب ۵۰۰ پرونده معاضدتی رایگان داشتیم، افزود: همچنین ۶۳۵ مورد وکیل تسخیری بنا به درخواست دادگاه‌ها و دادسراها و ۱۶ هزار و ۷۲۷ مورد مشاوره حقوقی به متقاضیان ارائه دادیم.

ریاحی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن بیست و چهارمین سالروز تأسیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: امروز روز پاسداشت حقوق عامه هم نامگذاری شده است و یکی از وظایف ما احیای حقوق عامه است که مرکز با جدیت کامل این امر را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92478

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.