• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

قطار جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای از شیراز به‌راه افتاد 

  • کد خبر : 84150
  • 05 دی 1402 - 19:53
قطار جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای از شیراز به‌راه افتاد 
قطار جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور امروز، ۵ دی‌ماه از ایستگاه شیراز به‌راه افتاد و در ادامه، به شهرهای مشهد، سمنان و تبریز خواهد رسید.

شهر شیراز که میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس است، از امروز، پنجم دی‌ماه شاهد هنرنمایی گروه‌های نمایشی از هشت استان کشور شده است.

این رویداد، نخستین بخش از جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور است که با عنوان‌های «پارس»، «خاوران»، «راه ابریشم» و «سهند»، به ترتیب در چهار شهر شیراز، مشهد، سمنان و تبریز برگزار خواهند شد.

در جدول نخسین روز از اجراهای جشنواره منطقه‌ای پارس به میزبانی شیراز، نام نمایش‌های صحنه‌ای «شازو»، «دختر ساحل»، «تبار خون»، «ناگفته‌های گودال ابوفارس» و «نسناس» گنجانده شده است.

نمایش‌های خیابانی «به افق مدل»، «اینا رو میبینی آقای رنگو»، «حکایت دردسرهای یک زندگی»، «باشد وقتی دیگر» و «نا» هم، روز پنجم دی در کنار بناهای تاریخی و باشکوه شیراز اجرا می‌شوند.

گروه‌های نمایشی استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خوزستان، یزد، قم و کرمان، با اجرای ۱۹ نمایش صحنه‌ای و ۱۴ نمایش خیابانی از پنجم تا هشتم دی در جشنواره منطقه‌ای پارس در شهر شیراز  به رقابت می‌پردازند.

بیست‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور، دی ۱۴۰۲، در چهار منطقه به میزبانی استان‌های فارس، خراسان رضوی، سمنان و آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، برگزیدگان این رویداد هنری،‌ به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84150

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.