• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر فارس از نگاه منتقدین معرفی شدند

  • کد خبر : 80487
  • 04 آذر 1402 - 11:56
نمایش‌های برگزیده جشنواره تئاتر فارس از نگاه منتقدین معرفی شدند
نمایش‌های اجرا شده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی فارس از نگاه منتقدین، مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۲ اثر مورد تقدیر و یک نمایش نیز به عنوان کار برگزیده معرفی شد.

نشست‌های بررسی نمایش‌های اجرا شده در سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان فارس طی هفته گذشته در شیراز برگزار شدند که در نهایت نشست معرفی آثار برگزیده این جشنواره از نگاه منتقدین امروز، ۴ آذرماه برگزار شد.

منتقدانی که در این نشست با حاضرین گفت‌وگو کردند شامل نوید جعفری، محمد علی رحیمی، داریوش ثمر و حمید نشاط بودند که در نهایت در این نشست ۲ اثر مورد تقدیر و یک نمایش نیز به عنوان کار برگزیده معرفی شد.

مباحثی که در جریان این نشست‌ها مطرح شد، بیشتر به سمت نقد و آموزش حرکت داشت که توانست پاسخگوی سوالات دانشجویان و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی قرار گیرد و همچنین رویکرد نمایش‌ها و اینکه چقدر در ارتباط با مخاطب موفق بودند به بحث و بررسی گذاشته شد.

کار برگزیده این نشست‌ها، تئاتر یک ماه و سه روز ۲۴ ساعت با نویسندگی امیر بهبودنیا، کارگردانی شهرزاد بداغی به دلیل تلاش در ساخت تئاتر مبتنی بر خلق درام و هماهنگی متناسب میان متن، کارگردانی و طراحی معرفی شد.

همچنین از نمایش مرگا به نویسندگی و کارگردانی محمد امین خسروی خواهبه به پاس تلاش در جهت اجرای یک اثر متناسب با شرایط روز جامعه، توجه به مقوله طراحی گریم، لباس و صحنه کانون منتقدان مورد تقدیر قرار گرفت.

نمایش دست‌ها نویسنده و کارگردان محمد قاسمی‌نژاد به پاس تلاش در نخستین فعالیت نویسندگی و کارگردانی هم مورد تقدیر قرار گرفت.

در انتهای این مراسم نیز با حضور حمید رضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از منتقدینی که در طول این مدت به نقد و بررسی نمایش‌های جشنواره پرداختند، با هدایایی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=80487

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.