• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

اعلام اسامی گروه‌های حاضر در جشنواره تئاتر فارس

  • کد خبر : 77823
  • 10 آبان 1402 - 20:03
اعلام اسامی گروه‌های حاضر در جشنواره تئاتر فارس
در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر استان فارس گروه‌های راه یافته به این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش سحاب پرس، آیین رونمایی پوستر جشنواره تئاتر استان فارس، به همراه اعلام اسامی گروه‌های راه یافته به جشنواره سی و چهارم و نخستین دوره جشنواره تئاتر خیابانی استان فارس ظهر چهارشنبه، ۱۰ آبان‌ماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی این اداره کل در این مراسم ضمن ابراز خوشنودی از افزایش تعداد گروه‌های راه یافته به جشنواره، گفت: با هماهنگی‌هایی که با هیئت داوران انجام شد، قرار شد تعداد گروه‌های راه یافته به بخش صحنه را از ۸ گروه به ۱۲ گروه افزایش دهیم که  اتفاق خیلی خوبی در راستای رقابتی‌تر شدن این جشنواره در ایام برگزاری خواهد بود.

سیدرسول موسوی‌نژادیان اظهار کرد: ما همچنین سعی می‌کنیم نظر اداره‌کل هنرهای نمایشی را جلب کنیم تا سهمیه استان را برای جشنواره منطقه‌ای افزایش دهیم.

وی زمان برگزاری جشنواره را ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: دو روز اول به اجراهای خیابانی اختصاص خواهد داشت و در چهار روز بعدی نیز اجراهای بخش صحنه را شاهد خواهیم بود. روز ۲۷ آبان‌ماه نیز مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر فارس نیز در این مراسم گفت: ۲۷ کار صحنه‌ای و ۱۰ کار خیابانی به هیئت بازبینی ارائه شد که در نهایت ۱۲ کار صحنه‌ای و ۶ کار خیابانی برگزیده شد.

قاسم بی‌طرف افزود: هیئت بازبینی بخش خیابانی را گلبرگ ابوترابیان، محمد مظفریان و فرامرز غلامیان تشکیل می‌دادند و بازبینی نمایش‌های صحنه‌ای نیز توسط زهرا سعیدی، عباس افشاریان و علیرضا بنیادی صورت گرفت. نظارت بر اجراها توسط افراد با تجربه‌ای انجام شد که بی‌طرفانه و دلسوزانه، سعی کردند منصفانه‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشند.

وی در خصوص افزایش اجراهای منتخب برای حضور در جشنواره نیز گفت: این اتفاق به‌خاطر ظرفیت بالای هنرمندان استان بود که لیاقت این را داشتند که در جشنواره حضور داشته باشند. ما همچنین امیدواریم که بتوانیم از میان این اجراها، تعداد بیشتری را به جشنواره منطقه‌ای ارسال کنیم.

بی‌طرف همچنین از قول حمایتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هنرمندان بومی خبر داد و گفت: طبق صحبت‌هایی که با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد داشتیم، قرار شد به نویسندگان بومی اجراهای راه یافته به جشنواره، کمک هزینه‌ای تعلق بگیرد تا تشویقی باشد برای تداوم در این مسیر و ارائه کارهای بهتر در سال‌های آینده. مطمئنا امسال هیچ گروهی جشنواره تئاتر فارس را دست خالی ترک نخواهد کرد.

دبیر جشنواره تئاتر فارس، اسامی اجراهای منتخب برای حضور در این جشنواره را اعلام کرد که در بخش اجراهای صحنه، نمایش‌های گودومین(نورآباد ممسنی) یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت(شیراز) ایلخونی(فسا) مجلس لیرخوانی(استهبان)دست‌ها(شیراز) خاورمیانه(مرودشت) سالمرگ(شیراز) مرگابن(شیراز) هتل اچ(فراشبند) تاوان(شیراز) بی‌پدر(شیراز) و روزهای اوج یک فوتبالیست محلی(کازرون) و همچنین در بخش اجراهای خیابانی، نمایش‌های بهمن۲۲، بی‌خوابی، چهارسطل و مرگ با بوی سیب، همگی از شیراز و دو نمایش پدرها پسرهایشان از شهرستان استهبان و عتیقه از شهرستان آباده، در این جشنواره به اجرا درخواهند آمد.

در ادامه این نشست، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه تئاتر در استان فارس در روزهای اوج خود به‌سر می‌برد، گفت: اگر نگاهی به حوزه فعالیت‌های هنرهای نمایشی در کل کشور داشته باشیم، وضعیت ما در استان فارس، وضعیت نسبتا مطلوبی است.

حمیدرضا قانعی افزود: سال گذشته شاهد درخشش زیادی از طرف استعدادهای خوب استان فارس بودیم و همین مسئله، انتظارات را از کارهای بچه‌های شیراز بالا برده است. طبق گفت‌وگوی مقدماتی هم که با هیئت بازبینی تئاترها داشتیم، آن‌ها هم اذعان داشتند که کارهای انتخاب شده، کیفیت مطلوبی دارند. هر چند می‌دانیم در هر جشنواره‌ای، طبیعتا سلایق هیئت بازبینی، هیئت داوران و سیاست گذاران جشنواره در انتخاب‌ها دخیل خواهد بود و انتخاب نشدن یک نمایش، دلیل بر ضعف آن نخواهد بود.

وی همچنین نسبت به رشد هنرهای نمایشی در شهرستان‌های استان فارس نیز ابراز خوشنودی کرد و گفت: انتخاب نیمی از نمایش‌های برگزیده برای حضور در جشنواره استانی از بین کارهای شهرستانی، نشان‌دهنده ظرفیت بالایی است که ما در جای جای استان داریم و خوشحالیم که زمینه ظهور و بروز برای این عزیزان فراهم شده است.

قانعی در پایان گفت: برای سال آینده یک بخش ویژه حمایتی در عرصه هنرهای نمایشی خواهیم داشت. در این راستا، ما با شورای جشنواره سینما حقیقت رایزنی‌هایی داشته‌ایم تا کارهایی که از سطح متوسط بالاتر هستند را به ما معرفی کنند و ما هم سعی می‌کنیم با همکاری سایر نهادهای متولی در عرصه‌های هنرهای نمایشی، حمایت‌های قابل توجهی از گروه‌های نمایش داشته باشیم. همچنین گفت‌وگوهای مفصلی با شهرداری شیراز در زمینه تمرکز در بخش خیابانی داشته‌ایم و امیدواریم با همکاری این ارگان، بتوانیم هنرهای نمایشی فارس و شیراز را بیش از پیش معرفی کنیم.

به گزارش سحاب پرس، در انتهای این نشست، از پوستر جشنواره تئاتر استان فارس نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=77823

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.