• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز؛

راه‌اندازی نخستین سایت تخصصی آموزش برق در جنوب کشور

  • کد خبر : 84074
  • 04 دی 1402 - 18:18
راه‌اندازی نخستین سایت تخصصی آموزش برق در جنوب کشور
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای از سال ۱۳۸۷، زیرساختی با همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای فارس، با هدف آموزش مهارتی به نیروهای آماده به کار در حوزه‌های تخصصی برق ایجاد شد.

محمدرضا سلاحی امروز، ۴ دی‌ماه با اعلام این خبر گفت: در اولین گام، آموزش مهارتی به متقاضیان در رشته فن‌ورز شبکه هوایی، آغاز و به آموزش ۲۶۰۰ نفر منجر شد و پس از آن آموزش مهارتی در رشته‌های تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار، کار روی خط گرم و تست و نصب لوازم اندازه‌گیری اجرایی شد و به سرانجام رسید.

وی اضافه کرد: در ادامه فعالیت‌های آموزش مهارتی، برای نخستین بار در جنوب کشور یک سایت تخصصی آموزش فن‌ورز پست و شبکه زمینی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایجاد و راه‌اندازی شده است.

سلاحی با بیان اینکه نمونه‌ای در این وسعت و ابعاد در زمینه آموزش مهارتی فن‌ورز پست و شبکه زمینی در سطح سازمان‌های فنی و حرفه‌ای نداریم، گفت: از ابتدای اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین شرکت توزیع نیروی برق شیراز و فنی و حرفه‌ای فارس، بالغ بر ۵ هزار نفر در رشته‌های مختلف آموزش‌های مهارتی را طی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه توانمند سازی نیروهای کار حرفه‌ای در این مرکز قدمتی حدود ۱۵ سال دارد، افزود: نگاه این شرکت در ایجاد زمینه و بستر آموزش حرفه‌ای علاقه‌مندان به حوزه برق، نگاهی کاملا جامع‌نگر بوده است و بر اساس داده‌های موجود حدود ۸۵ درصد از کاراموزان متناسب با مهارت فراگرفته شده، مشغول به کار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با یادآوری اینکه تمامی علاقه‌مندان بالای ۱۸ سال می‌توانند به‌صورت رایگان در این دوره‌های تخصصی شرکت کنند، گفت: کارآزمون‌های این مرکز اکنون در بیش از ۱۰ استان کشور مشغول ارائه خدمات هستند.

سلاحی با بیان اینکه شرایط مهارت‌آموزی برای همه علاقه‌مندان فراهم است و سازمان فنی و حرفه‌ای نیز این بستر را در بخش‌های متفاوت فراهم کرده است، گفت: اثرات این سایت آموزشی بسیار فراگیر بوده و استان‌های مختلف از آن بهره‌مند شده‌اند.

سلاحی، این سایت را یک تجربه موفق و ابتکاری موثر توصیف کرد که قابلیت تسری و توسعه در سایر نقاط کشور را دارد و افزود: این شرکت آمادگی اشتراک تجارب خود را با سایر استان‌ها و حتی همکاری در برگزاری دوره‌های تخصصی بین‌المللی جهت تربیت نیروی کار سایر کشورهای همجوارد را نیز دارد.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84074

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.