• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت؛

رویکرد وزارت کشور در حوزه سلامت تسهیل‌گری و مطالبه‌گری است

  • کد خبر : 82177
  • 21 آذر 1402 - 0:56
رویکرد وزارت کشور در حوزه سلامت تسهیل‌گری و مطالبه‌گری است
نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت با بیان اینکه تسریع در رشد و تحقق حوزه سلامت، در دستور کار جدی وزارت کشور قرار دارد، گفت: رویکرد وزارت کشور، تسهیل‌گری و مطالبه‌گری است.

علی اکبر دور امروز، ۲۰ آذرماه در نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی استان فارس که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی احیا شده و فعالیت‌ها بیش از پیش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تسریع در رشد و تحقق حوزه سلامت، در دستور کار جدی وزارت کشور قرار دارد، افزود: همچنین رویکرد وزارت کشور، تسهیل‌گری و مطالبه‌گری است که در استانداری‌ها در حال انجام است.

دور، وزارت بهداشت را سیاستگذار و متولی در حوزه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: موفقیت در این حوزه بدون حضور و همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر نیست، بنابراین ملزم به همکاری جدی به حوزه سلامت هستند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت اظهار کرد: ارائه خدمات درمانی در همه استان‌های کشور با تمام قوا و با جدیت در حال انجام است و افزایش رضایتمندی بیماران و مراجعان نیز تقویت و ارتقای توانمندی‌های این حوزه را می‌طلبد.

وی اظهار کرد: برای تقویت حوزه سلامت و رسیدن به ارتقای کیفیت و مطلوب‌تر در ارائه خدمات، باید از زیرساخت‌های موجود و همکاری برون بخشی استفاده کرد.

دور با اشاره به نقش حوزه بهداشت در ارتقای سلامت جامعه افزود: در حوزه بهداشت و پیشگیری، هر چه تلاش و هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری است و از بسیاری از بیماری‌های جلوگیری می‌شود که اجرای پویش‌های ملی سلامت نیز در این امر باید استمرار یاید.

نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت همچنین پس از پایش گزارش اقدامات انجام شده در استان فارس، ارتقای خدمات سلامت روان با  همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی را از جمله اولویت‌های مهم و نیازمند اقدام عملیاتی برشمرد.

دور ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی در شیراز و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان نیز حجم قابل توجهی دارد که ضرورت دارد مردم از سوی رسانه‌ها و صدا و سیما، از آن آگاهی کامل داشته باشند.

وی، استفاده از گروه‌های جهادی و ظرفیت‌های دستگاه‌های حمایتی، برای ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی و رفع چالش‌های حوزه سلامت را از دیگر اقدامات کمک کننده در این زمینه برشمرد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر کشور در حوزه سلامت در این نشست، آمادگی همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ارتقای سطح ارائه خدمات را اعلام کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=82177

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.