• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
وزیر کشور در افتتاح ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو؛

تقدیر وزیر کشور از پروژه‌های قابل‌اجرا و بهره‌برداری شده شهرداری شیراز/ همه قوا و دستگاه‌ها در موضوع پیشرفت کشور همدل و هم‌پیمان هستند

  • کد خبر : 88912
  • 07 اسفند 1402 - 10:02
تقدیر وزیر کشور از پروژه‌های قابل‌اجرا و بهره‌برداری شده شهرداری شیراز/ همه قوا و دستگاه‌ها در موضوع پیشرفت کشور همدل و هم‌پیمان هستند
وزیر کشور گفت: کارهای بسیار ارزشمندی در سطح استان فارس و کلان‌شهر شیراز انجام‌شده است و یکی از کارهای خیلی خوبی که انجام‌شده است؛ اجرا و افتتاح همزمان ۳۴۸ پروژه در قالب ۴۴ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان توسط شهرداری و شورای اسلامی شیراز است که جای تقدیر دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، وزیر کشور در آیین افتتاح ایستگاه دولت و رحمت خط ۲ مترو و پل شماره سه احمدبن موسی(ع)-نواب-کمربندی گفت: کارهای بسیار ارزشمندی در سطح استان فارس و کلان‌شهرشهر شیراز انجام‌شده است و یکی از کارهای خیلی خوبی که انجام‌شده است؛ اجرا و افتتاح همزمان ۳۴۸ پروژه در قالب ۴۴ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان توسط شهرداری و شورای اسلامی شیراز است که جای تقدیر دارد.

احمد وحیدی خاطرنشان کرد: اینکه در یک‌فصل این مقدار پروژه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود و بااعتبار بالایی همراه است، قابل‌توجه است.

وی تصریح کرد: این اتفاقات محصول همدلی و هماهنگی است و امروز تمامی قوای مجریه، مقننه، قضاییه، دستگاه‌های مختلف نظیر شهرداری‌ها همدل، هم‌پیمان و هم‌داستان در موضوع پیشرفت کشور هستند.

وزیر کشور با اشاره به برنامه‌هایی که قرار است در شهر شیراز در حوزه حمل‌ونقل ریلی توسط شهرداری انجام شود، عنوان کرد: خط ۴ به‌عنوان جدیدی که مورد تائید است و انتهای خط ۳ به طول ۹ کیلومتر که به شهر صدرا می رسد به‌زودی نهایی می‌شود و همچنین خط اتوبوس برای دانشجویان صدرا که از مطالبات آن‌ها بود، به‌زودی انجام می‌شود.

وحیدی با تأکید بر اینکه پرداختن به محلات مهم است و شیراز شهر راز و جنت تراز است، اظهار کرد: شهر راز امروز دارای عناصر و مؤلفه‌های مهم فرهنگی است و این شهر را به شهر شعر و ادب تبدیل کرده است و با یک مفاهیم بلند معنوی و الهی مردم سروکار دارند و این سطح توقعات را از حیث فعالیت‌های مختلف در حوزه فرهنگی، ادبی شهر بالا می‌برد.

مقام عالی وزارت کشور با اشاره به اینکه شیراز؛ شهر ملاصدرا عارف و فیلسوف حکمت متعالی است، یادآور شد: در تاریخ به‌پای ملاصدرا نداریم و اینجا شهر ادبا، شهر ملاصدرا و حافظ و سعدی است و لذا شیراز، شهر جنت تراز باید همه زیبایی‌ها را داشته باشد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات محلات نیز گفت: شهرداری شیراز برای رفع این مشکلات مانند آسفالت و زیباسازی اقدام داشته است و ۳ میلیون مترمربع در سطح شهر شیراز آسفالت انجام‌شده است که کار ارزشمندی است.

وحیدی با اشاره به دسته‌بندی محلات برای رفع مشکلات بر اساس برنامه زمان‌بندی عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی و خدماتی نظیر آب و فاضلاب و آسفالت و برای رفع محرومیت‌ها چهره مناطق حرکت شود و شاهد مؤلفه‌های شهری باشیم و در شهر جنت تراز نباید شاهد معضلاتی نظیر آسیب‌های اجتماعی، تکدی گری و … شاهد باشیم و در مقابل باید نشاط و شادی از همه محلات موج بزند.

وزیر کشور افزود: در کنار بحث فرهنگی و مؤلفه‌های فرهنگی ازنظر کالبدی هم شهر باید مناسب و شهر جنت تراز باشد و بین شهرهای دیگر رقابت ایجاد شود و مرتباً درجات بالاتری را به خود اختصاص دهند.

وحیدی خاطرنشان کرد: مشکلات کوچک هم مشکل است و هر موضوعی که برای شهروند مشکل قلمداد شود مشکل ما است و مردم باید احساس کنند که تمامی امکانات در راستای رفع نیازهای آن‌ها است کما اینکه به این شکل هم است.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ایده‌های مردم برای رفع مشکلات شهری و احصا آن گفت: باید برای این ایده‌ها منابعی پیش‌بینی شود تا ایده‌های مردم دنبال شود و منابع پشتیبانی کند و کمک کند ایده‌های مردم به منصه حضور برسد.

وزیر کشور بیان کرد: احساس یکی بودن بین مردم و مسئولین بخصوص در حوزه شهری بیش از گذشته موردنیاز است و باید بدانند آنچه مردم می‌خواهند مسئولین می‌خواهند و آنچه مسئولین می‌خواند نیاز مردم است و احساس رضایت دوطرفه ایجاد شود.

وحیدی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: با حماسه سازی مردم در سر صندوق‌های رأی نشان می‌دهند که خدمات خدمتگزارشان را می‌بینند و پیوستگی بین ملت و مسئولین بیش‌ازپیش در انتخابات جمعه ۱۱ اسفندماه رقم خواهم خورد.

وی در پایان از استاندار فارس، شهردار شیراز، اعضای شورای شهر و نیروهای شهرداری که با همدلی و وفاق در شهر تلاش می‌کنند تشکر و قدرانی کرد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88912

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.