• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی؛

مسائل کشور با مجاهدت فکری حل خواهد شد

  • کد خبر : 81980
  • 19 آذر 1402 - 19:11
مسائل کشور با مجاهدت فکری حل خواهد شد
رئیس مرکز توسعه فناوری معاونت اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تا وقتی جامعه دانش‌بنیان نداشته باشیم، اقتصاد دانش‌بنیان شکل نمی‌گیرد،گفت: باید باور قلبی داشته باشیم که مسائلمان با فکر کردن و مجاهدت فکری حل خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز، ۱۹ آذرماه در رویداد ملی سیاست‌گذاری تحول فارس که در شیراز برگزار شد، با ابراز اطمینان نسبت به اینکه بذر فکری کاشته شده در استان فارس، درخت بلندی است که در سایه‌سار آن، کشورمان سال‌ها بهره مند خواهد شد، گفت: چنین اتاق فکری با نوآوری‌های فناورانه و سیاستی که از دل آن برمی‌آیند، به عنوان یک الگو در کشور مطرح خواهد شد.

شقایق حق‌جوی اظهار کرد: اولین بار است که حلقه‌های ایجاد شده در این اتاق فکر، بستری را برای همفکری نخبگان ایجاد کرده است.

وی در ادامه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری درباره نقش ورود جدی مردم به حل مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه در سایر نقاط کشور کمبود داریم، اما در استان فارس پلتفرمی درست شده است که مردم مستقیماً درگیر حل مسائل کشور شوند و این بهترین اتفاقی است که اینجا مشاهده کرده‌ام.

حق‌جوی در پایان با تاکید بر اینکه تا وقتی جامعه دانش‌بنیان نداشته باشیم، اقتصاد دانش‌بنیان شکل نمی‌گیرد،گفت: باید باور قلبی داشته باشیم که مسائلمان با فکر کردن و مجاهدت فکری حل خواهد شد. دانش‌بنیان شدن، یک اتفاق اجتماعی است که جز با حضور واقعی جامعه در بطن موضوع، حاصل نمی‌شود.

به گزارش سحاب پرس، در این رویداد علمی، استاندار فارس، دستیار وزیر اقتصاد در طرح‌های راهبردی و تحوّلی، به همراه اعضای اتاق فکر امور فناوری و دانش‌بنیان استانداری و جمعی از مدیران استانی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81980

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.