• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان فارس آغاز شد

  • کد خبر : 81280
  • 12 آذر 1402 - 18:20
رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزان فارس آغاز شد
مرحله نخست مسابقات ورزشی دانش‌آموزان فارس در دوره متوسطه دوم در ۶ رشته ورزشی در شیراز آغاز شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش فارس امروز، ۱۲ آذرماه گفت: چهلمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر و چهل و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان پسر استان فارس در ۶ رشته  ورزشی در شیراز آغاز شد.

سید کاظم حسینی اظهار کرد: در مرحله اول مسابقات، دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در رشته‌های بسکتبال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی و شطرنج با هم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار دانش آموز در قالب ۲۴۰ تیم ورزشی در این مرحله از مسابقات شرکت می‌کنند، هدف از برگزاری مسابقات ورزشی را ایجاد شادابی، نشاط و امید در بین دانش‌آموزان و کشف استعدادها و انتخاب نفرات برتر هر رشته ورزشی برای اعزام به مسابقات کشوری دانست.

حسینی افزود: در سال گذشته با تلاش و زحمات مربیان و ورزشکاران، تیم‌های ورزشی استان فارس در اکثر رشته‌ها در کشور خوش درخشیدند و افتخارات و موفقیت‌های چشمگیری برای استان به‌دست آورند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: این دوره از مسابقات به‌مناسبت گرامیداشت “شهدای دانش‌آموز استان فارس” برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: برای این دوره از مسابقات پیوست فرهنگی نیز مورد تأکید است و تیم‌های حاضر در مسابقات بر اساس شاخص‌های فرهنگی و اخلاقی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تیم برتر فرهنگی و اخلاق انتخاب و معرفی خواهد شد.

حسینی گفت: دانش‌آموزان برگزیده در رشته‌های مختلف در قالب تیم منتخب استان در دهه فجر امسال به‌مسابقات کشوری اعزام خواهند شد که استان فارس نیز در چندین رشته ورزشی در بخش دختران و پسران میزبان مسابقات کشوری است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مسابقات استانی در رشته‌های مختلف انجام شده است.

ابوذر زیدآبادی‌نژاد اظهار کرد: کمیته‌های تخصصی شامل کمیته پذیرش، فنی، فرهنگی، اسکان، پشتییانی و اجرایی و ارزیابی برای هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از مسابقات تشکیل شده است.

رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی فارس بیان کرد: بیش از ۲۵۰ نفر از عوامل اجرایی در کمیته‌های مختلف برگزاری این مسابقات را برعهده دارند.

زیدآبادی‌نژاد افزود: مسابقات ورزشی در سطح مدرسه و منطقه برگزار شده است و دانش‌آموزان منتخب در  هر رشته ورزشی به مسابقات استانی اعزام شده‌اند و در ادامه نیز با برگزاری چندین مرحله اردو انتخابی بازیکنان در قالب تیم منتخب استان به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه این مرحله از مسابقات از ۱۲ لغایت ۲۴ آذرماه به‌مدت ۱۲ روز در شیراز برگزار می‌شود، افزود: این مرحله از مسابقات در سالن‌های ورزشی شهید حمزه، پوریای ولی، نرجس و مجموعه ورزشی حافظیه شیراز برگزار می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: مسابقات استانی دوره متوسطه اول در رشته‌های فوتسال، بسکتبال، هندبال، والیبال، شنا، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج و دوومیدانی در اسفندماه و مسابقات کشتی فرنگی و آزاد متوسطه دوم و همچنین مسابقات ابتدایی در رشته های فوتسال، بسکتبال، هندبال، والیبال، طناب‌زنی، بدمینتون، تنیس روی میز، شطرنج، دوومیدانی، جشنواره پدر و پسر و جشنواره مادر و دختر در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=81280

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.