• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0
استاندار فارس در بازدید از هنرستان‌ هنرهای زیبا در ناحیه سه شیراز؛

نیازمند هم‌افزایی جدی بین متولیان فرهنگی و هنری استان هستیم

  • کد خبر : 92793
  • 27 فروردین 1403 - 21:45
نیازمند هم‌افزایی جدی بین متولیان فرهنگی و هنری استان هستیم
محمد هادی ایمانیه در حاشیه بازدید از هنرستان هنرهای زیبای شهر شیراز بر ضرورت هم‌افزایی بین مدیران فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: هم‌افزایی در این حوزه باعث می‌شود امکانات سخت‌افزای و نرم‌افزاری تجمیع شده و در نهایت شاهد اتفاقات خوب و اثرگذار در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز، محمدهادی ایمانیه از هنرستان دخترانه کیمیا در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز بازدید کرد و چگونگی آموزش و فعالیت‌های هنرستان را مشاهده کرد.
استاندار فارس در این بازدید با تأکید بر این مهم که تحصیل همراه با یادگیری حرفه و فن بر آموزش فقط تئوری ارجحیت دارد، گفت: در دولت سیزدهم به سمت افزایش تعداد هنرستان‌ها با هدف آموزش همزمان علم و حرفه حرکت کرده‌ایم و معتقدیم که این اقدام، آینده شغلی فرزندان را تا حدود قابل توجهی تضمین می‌کند.
او در ادامه گفت: از معلمان و آموزگاران متشکرم که با انگیزه، غیرت و با همت در تلاش هستند که جوانان، در ایران بمانند و با اصالت، در فرهنگ دینی و هنری این سرزمین سرافراز پرورش یابند.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه افزود: از مسئولین هنرستان‌های هنرهای زیبا توقع دارم که مانع قطع ارتباط بزرگان و صاحبان هنر و چهره‌های ملی پرورش یافته در این مدارس با هنرستان‌ها شوند؛ همه ما تا آخر عمر دانشجو هستیم و باید روز به روز مطالب و روش‌های جدید را یاد بگیریم. فارغ التحصیلی به معنای عدم نیاز به آموزش جدید نیست چون معتقدیم: باید ز گهواره تا گور دانش را جستجو کرد.
ایمانیه گفت: : با حضور پیشکسوتان در این هنرستان‌ها، هنرجویان نیز با سرعت بیشتر و به راحتی، از بزرگان و چهره‌ها الگو می‌گیرند و حضور آنان در جمع هنرجویان، تاثیرگذاری بیشتر و بهتری دارد.
ایمانیه ضمن اینکه پیشنهاد داد نمایشگاهی از آثار هنرجویان از جمله گرافیک، نقاشی، خطاطی، موسیقی و … برپا تا محصولات و اقدامات ایشان عرضه شود، گفت: به نظر می‌رسد آموزش کسب درآمد از ابتدای تحصیل وابستگی بیشتر به حرفه را برای هنرجویان ایجاد می‌کند؛ بر این اساس باید شرایطی فراهم شود تا هم بتوان منبع درآمدی برای آنان ایجاد کرد و هم هنرشان به نمایش گذاشته شود.
استاندار فارس با تأکید بر هم‎افزایی در حوزه فرهنگ، ادب و هنر و نیاز جدی به این مهم، گفت: مدیران فرهنگی و هنری استان از اقدامات جزیره‌ای به سمت همکاری‌های مشترک حرکت کنند تا ضمن استفاده حداکثری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شاهد اقدامات شایسته و نتایج خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان باشیم و این مهم  مگر با هم‌افزایی محقق نمی‌شود.

گفتنی است هنرستان کیمیا، نخستین هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شیراز است که از سال گذشته فعالیت آن در آموزش و پرورش ناحیه سه آغاز شده و تربیت و پرورش هنرجویان شهر در این هنرستان صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92793

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.