• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
وزیر علوم:

در مرجعیت علمی در جمهوری اسلامی صاحب مکتب شدیم

  • کد خبر : 75110
  • 20 مهر 1402 - 16:11
در مرجعیت علمی در جمهوری اسلامی صاحب مکتب شدیم
وزیر علوم با اشاره به شمار دانشمندان یک درصد ایرانی گفت: امروز در مرجعیت علمی در جمهوری اسلامی صاحب مکتب شدیم که این‌ها نتیجه تلاش اساتید و دانشجویان هستیم.

به گزارش سحاب پرس، محمدعلی زلفی گل امروز، ۲۰ مهرماه در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که در شهر شیراز برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی گفت: امروز تعداد دانشمندان یک درصد ایرانی از مرز یک هزار نفر گذشت و در مرجعیت علمی در جمهوری اسلامی صاحب مکتب شدیم که این‌ها نتیجه تلاش اساتید و دانشجویان هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شیراز گفت: دانشگاه شیراز نخستین دانشگاهی بود که دوره دکتری را اجرا کرد و در سال ۶۵ اساتید این دانشگاه برای اولین بار این دوره را تأسیس کردند.

وزیر علوم با یادآوری اینکه امروز همه دانشگاه‌های مراکز استان‌ها دوره‌های دکتری، پسا دکتری و دستیاری را دارند، افزود: با مرور گذشته باید قدردان اساتید باشیم چراکه آن‌ها این توفیقات را رقم زدند و امروز از مشق‌نویسی به سرمشق‌نویسی رسیده‌ایم و اکنون نیروهای زبده زیادی در داخل دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند و برای یک موقعیت شغلی چند نفر کاندید می‌شوند که یکی از دستآوردهای مهم به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: امروز توفیقات شرکت‌های دانش‌بنیان، وجود پارک‌های علم و فناوری و فعالیت‌های نانو تکنولوژی حکایت از جایگاه و نقش علم ودر کشور دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه باید از دستآوردهای علمی کشور پاسداری کنیم، گفت: دانشجویان باید کمبودات گذشته را جبران و برای آینده تلاش کنند.

زلفی‌گل در ادامه سخنان خود ضمن تکریم یاد شهدا گفت: باید همیشه و در همه کارها یاد شهدا باشیم چراکه امنیت، آرامش و استقلال در کشور نتیجه ایثار شهدا است.

وی با بیان اینکه اکنون رزمندگان و نیروهای نظامی و انتظامی در تمام نقاط کشورمان برای تأمین امنیت می‌کنند، افزود: اگرهرچه زودتر به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فلسطین توجه شود، هزینه کمتری به جامعه بشریت تحمیل می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=75110

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.