• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس؛

حرکت جدی‌تری در عرصه علوم جدید داشته باشیم

  • کد خبر : 83499
  • 29 آذر 1402 - 20:49
حرکت جدی‌تری در عرصه علوم جدید داشته باشیم
معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس خواستار توجه به علوم مختلفی نظیر حوزه هوش مصنوعی شد و تصریح کرد: باید در عرصه ارتقای علوم جدید در کشورمان محکم‌تر و قوی‌تر حرکت کنیم.

قاسم علیپور عصر امروز، ۲۹ آذرماه در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان فارس گفت: کارهای علمی زیادی از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است که از جمله اقدامات مهم علمی که در علمیات‌های دوران دفاع مقدس انجام می‌شد.

وی همچنین اقدامات پژوهشگران کشورمان را در ایام کرونا یادآور شد و گفت: داشته جمهوری اسلامی و این انقلاب، نخبگان آن هستند. اگر امروز در حوزه موشکی، علوم هسته‌ای، نانو و… حرف برای گفتن داریم نتیجه اعتمادی است که به جوانان شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس در عین حال گفت: هنوز با افق‌ها و چشم‌اندازهایی که برای عرصه علمی و فناوری کشور ترسیم شده‌ است، فاصله داریم و به نظر می‌رسد باید تکانی بخوریم و عقب‌ماندگی‌ها را رفع کنیم.

علیپور بیان کرد: اتفاق دیگری که باید بدان توجه شود، جایگاه استان فارس در موضوعات علمی و پژوهشی است که حتی در برخی از موضوعات کمی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان باید بدان توجه شود.

وی با بیان اینکه هنوز علم و فناوری و پژوهش در جایگاه اصلی خود در کشورمان قرار نگرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب در حوزه حکمرانی و علوم انسانی مطالبه دارند اما هنوز نتوانسته‌ایم دغدغه‌های ایشان را پاسخ دهیم.

این استاد دانشگاه، همچنین خواستار توجه به علوم مختلفی نظیر حوزه هوش مصنوعی شد و تصریح کرد: باید در عرصه ارتقای علوم جدید در کشورمان محکم‌تر و قوی‌تر حرکت کنیم.

علیپور با تأکید بر اینکه باید «ما می‌توانیم» را باور کنیم،‌ گفت: ایرادی که به دلیل هجمه‌های دشمنان ایجاد شده این است که برخی جوانان گمان می‌کنند ما داشته‌ علمی نداریم در صورتی که بسیاری از جوانان و حتی دانشجویان ما از این دستاوردها و مراکز علمی اطلاعی ندارند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس بر ضرورت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل علمی کشور تأکید کرد و گفت: باید موانعی که خودمان برای خودمان در حوزه علوم و فناوری ایجاد کرده‌ایم مانند رتبه ثبت مقالات در نشریه‌ها و پایگاه‌های خارجی و امثال آن را برطرف کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه سقف مطالبات برخی از نخبگان خیلی بالا نیست و با یک وام قرض‌الحسنه مسئله آن‌ها حل می‌شود، گفت: ما میزبان همه هستیم و دست همه را می‌فشاریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=83499

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.