• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
استاندار فارس؛

مهم‌ترین هدف پژوهش، ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور است

  • کد خبر : 84288
  • 07 دی 1402 - 1:13
مهم‌ترین هدف پژوهش، ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور است
استاندار فارس، یکی از مهم‌ترین اهداف پژوهش را ارائه راهکار برای حل مشکلات کشور عنوان کرد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۶ دی‌ماه در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سئوال اساسی، بنیادی و ریشه‌ای که وجود دارد این است که ما برای کشور خود چه کرده‌ایم. وظیفه و هنر این است که هر کس به سهم خود، نقصی از ضعف‎های کشور را برطرف کند؛ لذا وظیفه داریم این فرهنگ را به دانشجویان و جوانان منتقل کنیم که توسعه، ارتقا و سرآمدی جمهوری اسلامی با دستان توانمند ایرانیان میسر می‎شود.

وی با اشاره به اهداف پژوهش اظهار کرد: سه هدف اساسی برای پژوهش وجود دارد، ارتقای سطح علمی کشور یکی از اهداف پژوهش است که ارتقای قابل توجه رتبه ایران از این موضوع حکایت دارد. قسمت دیگری از پژوهش‌ها طبیعتا طبق قانون برای ارتقای شخصی اساتید و دانشجویان انجام می‌شود. هدف سوم که بعضا به آن کم توجهی می‌شود این است که پژوهش‌ها باید در راستای حل مشکلات کشور باشد. در این زمینه مدیریت استان نیز کمک می‌کند تا حداقل قسمتی از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهش‌ها رافع مشکلات استان و کشور باشد.

ایمانیه همچنین با اشاره به وضعیت فعالیت مراکز تحقیقاتی گفت: بیش از ۶۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دارد؛ همیشه از رؤسای این مراکز سه چیز درخواست کرده‌ایم. در مرحله اول اعضایی برای شورا انتخاب کنند که فرصت وقت‌گذاری داشته باشند. در مرحله دوم مدیر مرکز جلسات منظم، حداقل ماهیانه یک‌بار با اعضای شورا داشته باشد و به‌صورت گروهی فعالیت داشته باشند و در مرحله سوم برای ایجاد تحرک و پویایی در مراکز تحقیقاتی ارزیابی صورت پذیرد و سالیانه مجوز سه مرکز انتهایی به حالت تعلیق درآورده شود و در مقابل مجوز تاسیس سه مرکز جدید صادر شود.

استاندار فارس در ادامه به مراکز رشد دانشگاه اشاره کرد و خروج موفق ۵ شرکت از این مراکز را در راستای هدف ایجاد مراکز رشد دانست و افزود: جوانان با استعداد در روزهای نخست پس از فارغ‌التحصیلی نیازمند حمایت هستند پس از اینکه توانمند شدند و توانایی کار در محیط بیرون را پیدا کردند طبیعتا جای خود را به نفرات جدید می‌دهند؛ این گردش بسیار مهم است و هرچه بیشتر باشد نشان از پویایی بیشتر دارد .

وی با اشاره به وجود مرکز رشد فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی، بر هم‌افزایی این مرکز با مجموعه پارک علم و فناوری استان تاکید کرد و گفت: در راستای افزایش سطح سلامت و ارتقای سطح تولیدات دانش‌بنیان از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استفاده شود، بنا داریم ۶۰۰ هکتار زمین در آینده نزدیک به این مجموعه اضافه کنیم.

استاندار فارس خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را با حالت انحصاری خریداری کنید چرا که فروش تولیدات این شرکت‌ها یکی از معضلات این موسسات است که بعضا با بی‌توجهی به آن منجر می‌شود فرد و شرکت از مسیر تولیدهای فناورانه و دانش‌بنیان خارج شود لذا حمایت از آن‌ها فرهنگ فناوری و دانش‌بنیان را گسترش می‌دهد.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود احداث اتاق تمیز در دانشگاه را اقدام قابل تقدیری عنوان کرد و خواستار تسریع در تکمیل شدن آن شد و گفت: اتاق تمیز دانشگاه باید با تکنولوژی روز مجهز شود تا بتوان در زمینه تولید دارو نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه بر ضرورت افزایش تعداد مقالات تاکید و تصریح کرد: هرچه انتشار مجلات معتبر در دانشگاه افزایش یابد، با توجه به تحریم‌های بین‌المللی برای اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز اطمینان خاطر بیشتری خواهد داشت علاوه بر آن رتبه‌های اعتباری دانشگاه را ترقی خواهد داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=84288

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.