• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
توسط اداره کل امور مالیاتی فارس؛

کسب رتبه نخست در مبارزه با فرار مالیاتی در کشور

  • کد خبر : 71977
  • 07 شهریور 1402 - 12:05
کسب رتبه نخست در مبارزه با فرار مالیاتی در کشور
در ارزیابی عملکرد ادارات کل امور مالیاتی استان ها در حوزه بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، اداره کل امور مالیاتی فارس حائز رتبه نخست شد.
به گزارش سحاب پرس، مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرد: طی سال‌ گذشته و امسال، با ورود جدی به مبحث فرار مالیاتی و شناسایی بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان منبع درآمدی جدید حاصل فعالیت‌های اقتصادی شناسایی نشده، ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مالیاتی برای مودیان مرتبط صادر و بخشی اخذ شده است.

وی در خصوص آمار پرونده های موضوع ماده ۱۸۱ قانون مالیات های مستقیم افزود: مودیان مذکور در زمینه های مختلف از جمله موادغذایی، لوازم خانگی ، پزشکی، ساختمانی، خدماتی، طلافروشی، صندوق های قرض الحسنه و… فعالیت داشته اند و از ابتدای سال جاری تعداد پرونده های تشکیل شده در این خصوص ۳۴ مورد بوده که بیش از ۲۰ هزارمیلیارد تومان معاملات خرید وفروش مربوط به مودیان بازرسی شده وطرف معاملات ایشان شناسایی و طی بازرسی انجام شده از این پرونده ها تعداد ۳۵۰۰ مودی طرف معامله شناسایی و اطلاعات آنها استخراج گردیده است.

محمدابراهیمی افزود: از ابتدای سال جاری  مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان مالیات در پرونده های موضوع ماده  ۱۸۱ تشخیص گردیده است که منتج به وصول مالیات بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان شده است.

حمیدرضا محمدابراهیمی گفت: در راستای مبارزه با فرار مالیاتی و راهکارهای مقابله با آن، واحد بازرسی، مبارزه با فرارمالیاتی و پولشویی این اداره کل با استفاده از بانک های اطلاعاتی در اختیار، موفق به کشف منابع درآمدی جدید از جمله کشتارگاه دام با مبلغی بالغ بر ۳ هزارمیلیاردتومان معاملات فعالان حوزه گوشت قرمز با تعداد ۸۰۰ نفر از سیستم های کشتارگاه دام استان به دست آمده است که طی بررسی انجام شده بیش از ۶۵۰ نفر از این اشخاص فاقد پرونده مالیاتی بوده اند و مبلغ ۷۰ میلیاردتومان فرارمالیاتی شناسایی گردیده است.

وی افزود: تعداد ۳۰ صندوق قرض الحسنه مربوط به اصناف مختلف شناسایی شده که تعداد ۵ مورد آن مورد بازرسی قرار گرفته و نتیجه آن شناسایی تعداد ۱۴۷۴ نفر با گردشی بالغ بر ۱۲هزار میلیاردتومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس درخصوص فعالیت شعب فروشگاه های زنجیره ای افق کورش در سطح استان گفت:  تعداد ۲۱۲ مودی جدید شناسایی و مبلغ ۱۷ میلیارد تومان فرارمالیاتی شناسایی گردیده است.

همچنین در شرکتهای مجری ساختمانی تاکنون تعداد ۵۷ شرکت با درآمدی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان  شناسایی و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات مطالبه گردیده است.

محمدابراهیمی ادامه داد: درخصوص وصول مالیات از وکلای دادگستری ضمن پیگیری صورت گرفته اقداماتی در راستای دسترسی به اطلاعات درآمدی واقعی این مودیان صورت گرفته ودر حال پیگیری می باشد و همچنین در خصوص  پزشکان و داروخانه ها نیز مکاتباتی در راستای دسترسی به درآمد واقعی این مودیان صورت گرفته است.

وی به اقدامات واحد بازرسی، مبارزه با فرارمالیاتی و پولشویی این اداره کل در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال جاری  بیش از ۴۵ مورد استعلامات مراجع قضایی وانتظامی درخصوص فرارمالیاتی  پاسخ داده شده، بیش از ۳۴۱ پیامک در راستای پیشگیری از فرارمالیاتی و هشدار به افراد متخلف ارسال گردیده است و بیش از ۶۸۷ مورد بازدید میدانی در راستای انجام تکالیف قانونی مودیان از جمله استفاده از دستگاه پوز صورت گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در خصوص رصد و شناسایی صورتحساب های صوری گفت:: طبق آمار موجود کل فاکتور های خرید وفروش صوری مربوط به مودیان صوری طرف معامله با مودیان واقعی این اداره کل بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به سالهای ۹۰ لغایت ۹۸ بوده است که با  پیگیری صورت گرفته در اجرای بخشنامه های ۲۳ و۵۳ تاکنون مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان از فاکتورهای صوری تعیین تکلیف و مودیان واقعی آن شناسایی گردیده اند که در حال پیگیری جهت اجرای تبصره ماده ۱۵۷ ق.م.م می باشد.

در این راستا  راستی آزمایی و اعتبار سنجی تعداد بیش از ۱۲۷ مودی طبق لیست ارسالی از دفتر بازرسی و مبارزه با فرارمالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور انجام و اعلام گردیده است.

تعداد ۵۹۶ شرکت مشکوک به انجام معاملات صوری و کاغذی شناسایی و رصد گردید.

محمدابراهیمی در پایان یادآور شد: در سال جاری تعداد ۱۲۰۲ دوره و عملکرد پرونده های تراکنش بانکی مربوط به عملکرد سالهای ۹۵ لغایت ۹۹ با مالیات تشخیصی جمعاً به مبلغ بیش از ۸۷۰۰ میلیارد ریال در سامانه بتیس ثبت وضعیت گردیده است.

 

به گزارش سحاب پرس، در این اطلاعیه فوق آمده است:

  • وصول ۶۰ میلیارد تومان مالیات با رشد بالغ بر ۵۰ درصد از محل فرار مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱
  • شناسایی ۲۰ هزار میلیارد تومان منبع درآمدی جدید حاصل فعالیت های اقتصادی شناسایی نشده
  • شناسایی ۵۹۶ شرکت صوری با ثبت معاملاتی بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان
  • کشف ۷۰ میلیارد تومان فرار مالاتی از ۶۵۰ فعال حوزه گوشت قرمز که فاقد پرونده مالیاتی بوده اند
  • شناسایی ۱۴۷۴ نفر با گردشی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان از صندوق قرض الحسنه مربوط به صنوف مختلف
  • شناسایی ۱۷ میلیارد تومان فرار مالیاتی در خصوص فعالیت شعب فروشگاه های زنجیره ای در سطح استان
  • شناسایی ۵۷ شرکت مجری ساختمانی با درآمدی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان و مطالبه ۱۰۰ میلیارد تومان مالیات از آنان
  • تشخیص ۸۷۰۰ میلیارد ریال مالیات از بررسی ۱۲۰۲ دوره و عملکرد پرونده های تراکنش مالی
  • بررسی و رسیدگی به تعداد ۱۱۹۰ گزارش مردمی فرار مالیاتی در سامانه سوت زنی از جمله بازدید میدانی و سرزده از مطب پزشکان و سایر صنوف مختلف در راستای الزام مودیان مبنی بر استفاده از پایانه های فروشگاهی
لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71977

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.