• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

برگزاری مسابقات ملی، جهانی و دوره‌های داوری بوکس‌شطرنج

  • کد خبر : 71306
  • 30 مرداد 1402 - 18:18
برگزاری مسابقات ملی، جهانی و دوره‌های داوری بوکس‌شطرنج
رئیس کمیته بوکس شطرنج جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه طی ماه‌های آینده، رویدادهای مختلف ملی و جهانی مرتبط با این رشته ورزشی برگزار خواهد شد، به تشریح جزئیات مسابقات ملی، جهانی و دوره‌های داوری و مربیگری بوکس‌شطرنج، پرداخت.

فریدون پویا گفت: یکی از رویدادهای مهم مسابقات بوکس شطرنج قهرمانی جهان است که از شش تا ۱۱ آبان در شهر ریچی ایتالیا و با حضور ۳۴ کشور، در پنج رده سنی و سه استایل در دو گروه آقا و خانم برگزار خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس‌شطرنج جهان، با بیان اینکه تیم ملی ایران نیز در این رقابت‌ها حضور دارد، اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌های جهانی بوکس‌شطرنج، علاوه بر رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان؛ رده پیشکسوتان نیز افزوده شده است.

رئیس کمیته بوکس شطرنج جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در این دوره و برای افزایش جذابیت بیشتر مسابقات، استایل‌های فیت بوکس شطرنج و لایت بوکس شطرنج نیز اضافه شده است.

پویا با اشاره به اینکه تیم جمهوری اسلامی ایران در سه وزن به مسابقات ایتالیا اعزام می‌شود، گفت: تیم ملی بوکس شطرنج ایران پس از دریافت مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان با ورزشکارانی در اوزان ۵۵، ۶۵ و ۷۵ و تنها در رده بزرگسالان گروه آقایان، در این مسابقات حضور دارد.

این مربی بین‌المللی با تاکید بر اینکه تیم ملی بوکس شطرنج ایران در همه اوزان و رده‌های سنی ظرفیت حضور در مسابقات جهانی را دارد، گفت: متاسفانه به دلیل نبود پشتیبان مالی کافی مجبور هستیم با سه ورزشکار که شانس بیشتری برای کسب مدال دارند، در این رویداد بین‌المللی شرکت کنیم.

او با یادآوری اینکه مجمع جهانی فدراسیون همه ساله در مسابقات جهانی برگزار می شود، اضافه کرد: در این مجمع در مورد میزبانی مسابقات جهانی سال آینده و اصلاح قوانین مسابقات و جذب کشورهای عضو بحث و رای گیری می شود که داشتن این کرسی جهانی برای گرفتن میزبانی سال آینده اثرگذار است.

پویا از برگزاری یک دوره مسابقه قهرمانی کشور به میزبانی همدان نیز خبر داد و گفت: این مسابقات با حمایت اداره کل ورزش و جوانان همدان و هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی آن استان در روزهای ۳۰ و ۳۱ شهریور در چهار رده سنی و در گروه آقایان برگزار می‌شود.

وی افزود: برای ارتقاء و دانش مربیان و داوران بوکس شطرنج نیز در آبان ماه امسال یک دوره کلاس داوری و مربیگری درجه سه، درجه دو و درجه یک ویژه آقایان و بانوان زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی با همکاری هیئت انجمن‌های ورزش های رزمی منطقه آزاد کیش، برگزار خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس شطرنج جهان همچنین از برگزاری مسابقات بوکس شطرنج بانوان برای نخستین بار در کشور نیز خبر داد و یادآور شد که جزئیات این مسابقات پس از نهایی شدن برنامه‌ها، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=71306

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.