• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

نقش موثر گروه‌های مردم‌نهاد در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب

  • کد خبر : 68730
  • 01 مرداد 1402 - 3:02
نقش موثر گروه‌های مردم‌نهاد در فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس بر نقش موثر گروه‌های مردم‌نهاد در امر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب تاکید کرد.

نبی‌الله مرادی شنبه ۳۱ تیر در نشست مشترک شرکت آب منطقه‌ای فارس و اداره کل حفاظت محیط زیست استان با گروه‌های مردم‌نهاد بیان کرد: در راستای پروژه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش مصرف بهینه آب، این نشست در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: گروه‌های مردم نهاد با توجه به این‌که برآمده از بطن جامعه و لایه‌های زیرین اجتماع هستند، می‌توانند کمک شایانی در امر مهم فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط زیست پیرامونی داشته باشند.

معاون اداره‌کل محیط زیست فارس اضافه کرد، با توجه به این‌که مقوله آب به عنوان پایه اصلی محیط زیست محسوب می‌شود، لذا حفظ و حراست از آن با کمک گروه‌های مردم‌نهاد(سمن‌ها) می‌تواند موثر واقع شود.

امیرحسین مشکین‌فام، مجری طرح احیاء و تعادل‌بخشی و رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز بیان کرد: در میان پروژه‌های ۱۵ گانه طرح مهم احیا و تعادل‌بخشی، پروژه فرهنگ‌سازی را می‌توان در راستای سایر پروژه‌ها از جمله به‌کار گیری گروه‌های گشت و بازرسی، پروژه انسداد، پروژه نصب کنتور بر روی همه چاه‌ها و …. لحاظ کرد.

او اضافه کرد: بر این اساس مقوله فرهنگ سازی مهم تلقی می‌شود و می‌توان امیدوار بود بهره برداران در همه بخش‌های شرب و بهداشت، صنعت، خدمات و کشاورزی با سر لوحه قرار دادن فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی در مصرف آب نهایت دقت و همکاری را داشته باشند.

مجری طرح احیا و تعادل بخشی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به نفوذ کلام خوبشان در اجتماع و در میان بهره‌برداران به ویژه صاحبان چاه‌های کشاورزی می‌توانند در مقوله فرهنگ‌سازی کمک‌رسان دولت باشند.

در ادامه مجید تقی‌خانی، دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی فارس طی سخنانی آموزش بهره‌برداران را بسیار مهم تلقی کرد.

او گفت: چنانچه دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و صاحبان چاه‌های کشاورزی برگزار شود، سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در برگزاری و آموزش فرهنگ مصرف بهینه آب همچنین توصیه به رعایت الگوی کشت و سایر مواردی که منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، کمک کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=68730

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.