• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
مدیرکل امور مالیاتی فارس؛

مالیات ۴۸ درصد مودیان فارس صفر است

  • کد خبر : 66998
  • 07 تیر 1402 - 22:33
مالیات ۴۸ درصد مودیان فارس صفر است
مدیرکل امور مالیاتی فارس اعلام کرد که براساس بررسی‌های انجام شده، میزان مالیات حدود ۴۸ درصد از کل مودیان در این استان، صفر است.

حمیدرضا محمدابراهیمی چهارشنبه هفتم تیر در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای خرداد تاکنون ۲۴۶ هزار مودی، تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را پذیرفته‌اند و ۷۵ هزار مودی نیز اظهارنامه مالیاتی را به صورت الکترونیکی ارائه داده‌اند.

او با بیان اینکه تاکنون عملکرد مالی سال ۱۴۰۱ برای ۳۲۱ هزار نفر از صاحبان اصناف و مشاغل در فارس، مشخص و تعیین تکلیف شده است، گفت: سال گذشته تا پایان مهلت قانونی ارائه اظهارنامه، حدود ۳۰۹ هزار نفر در فارس از تبصره ۱۰۰ استفاده یا اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی کرده بودند و ۲۲۴ هزار نفر تبصره ماده ۱۰۰ را پذیرفته بودند.

محمدابراهیمی اضافه کرد: براساس اعلام سازمان امورمالیاتی کشور، مالیات ابرازی اصناف برای عملکرد ۱۴۰۰، حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده و برای عملکرد ۱۴۰۱ این رقم ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که با مالیات پرداختی کارمندی با حقوق ۱۱ میلیون تومان در ماه، برابری می‌کند.

او با بیان اینکه امسال، رویکرد سازمان امورمالیاتی، گرفتن مالیات از دانه درشتها و خودداری از وارد کردن فشار به مشاغل خرد است، گفت: با پذیرش تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم توسط مودیان، مبلغ مالیات عملکرد سال گذشته ۴۸ درصد از مودیان صفر بوده و ۲۳ درصد بین یک تا ۳ میلیون تومان و ۶ درصد نیز بین ۳ تا ۵ میلیون محاسبه شده است.

محمدابراهیمی، بر داده محوری و اتکا به اطلاعات متقن در سازمان امور مالیاتی برای تشخیص مالیاتها اشاره و اضافه کرد: آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی یا استفاده از تسهیلات تبصره ۱۰۰، پایان خرداد بود که با تصویب شورای هماهنگی سران قوا، تا ۱۰ تیرماه امسال تمدید شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=66998

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.