• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
پیام محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش هیات ورزش های همگانی استان فارس بمناسبت بزرگداشت ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت

روز جهانی افراد دارای معلولیت روز تبریک یک معلولیت و محدودیت نیست

  • کد خبر : 52047
  • 10 آذر 1401 - 14:27
روز جهانی افراد دارای معلولیت روز تبریک یک معلولیت و محدودیت نیست
پیام محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش هیات ورزش های همگانی استان فارس بمناسبت بزرگداشت ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس متن پیام مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس بدین شرح است :
روز جهانی افراد دارای معلولیت روز تبریک یک معلولیت و محدودیت نیست روز تکریم ، ارج نهادن و تحقق عدالت اجتماعی ویژه افراد دارای معلولیت و قانون حمایت از افراد معلول است ، نکته ای که در سال اخیر به توجه شده اما اقدامات کافی نبوده و نیازمند عزم عمومی و ضمانت های اجرایی قوی تر می باشد . آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفت ، این نکته است که ارتباط با آنها باید همراه با احترام باشد و از ترحم به افراد دارای معلولیت پرهیز شود. تفاوت احترام و ترحم این است که در احترام ، شخص مقابل ، انسانی بزرگ بشمار می آید اما در گزینه ترحم ، مخاطب انسانی ذلیل و خوار شمرده می شود که باید همواره دست او را گرفت و به شخصیت و روحیات وی اندک توجهی نمی گردد.
مشکل حمل و نقل و جابجایی ، یکی از عمده ترین مشکلات افراد دارای معلولیت است. نبود امکانات مناسب بهداشتی بین جاده ای برای افراد دارای معلولیت ، نبود امکانات خرید و غیره. اما مهم ترین موانع ، نبود امکانات حمل و نقل درون شهری برای آنهاست.
در مقوله دسترس پذیری باید تمامی دستگاه های متولی ورود پیدا کنند و مشکلات حضور معلولین در جامعه را حل نمایند و دسترس پذیری برای تمامی آحاد جامعه از جمله افراد دارای معلولیت ، سالمندان ، زنان باردار ، کودکان و سایر کم توانان فراهم گردد.

یکی دیگر از مسائل مهم افراد دارای معلولیت ، اشتغال است ، اشتغال هر فرد موجب استقلال اقتصادی او می شود. داشتن شغل به شخص هویت و تشخص اجتماعی می بخشد و در او اعتماد به نفس به وجود می آورد. متاسفانه تعداد زیادی ازمعلولان به رغم گذراندن دوران تحصیلی عالی یا تخصص های فنی و دانش مهارت لازم ، نمی توانند به اشتغال مناسب برسند.

امید است با توجه به شعار امسال سازمان ملل برای روز جهانی معلولین ، در حمایت و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر به ویژه افراد دارای معلولیت تلاش نموده و با عمل به قانون حمایت از حقوق معلولین ، در احقاق حقوق و امتیازات شهروندی این افراد بکوشیم.
کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش های همگانی استان فارس در راستای مسئولیت اجتماعی خود در مسیر ترویج و حمایت از ورزش همگانی معلولین گام برداشته و از پتانسیل های موجود در هیات برای حضور این عزیزان در جامعه استفاده کرده و وظیفه خود می داند ضمن تعامل با انجمن ها و نهادهای حامی افراد دارای معلولیت بستر حضور و نشر ورزش همگانی و سلامت جسمانی این عزیزان انجام دهد .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52047

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.