• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4
رئیس اداره حقوقی و املاک اداره کل ورزش و جوانان استان؛

حوادث ناشی از عملیات ورزشی جرم محسوب نمی شود

  • کد خبر : 40055
  • 02 مرداد 1401 - 14:01
حوادث ناشی از عملیات ورزشی جرم محسوب نمی شود
حسام زارع مهذبیه رئیس اداره حقوقی و املاک اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: منظور از حوادث ورزشی تمام جرائم و تخلفاتی است که توسط ورزشکاران، مربیان، تماشاچیان و حتی سازندگان و تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی در رابطه با ورزش صورت می گیرد و این حوادث به نحوی می تواند به حقوق دیگران لطمه وارد سازد اما با دارا بودن دو شرط جرم محسوب نمی شود .

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس ، حسام زارع مهذبیه رئیس اداره حقوقی و املاک اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: منظور از حوادث ورزشی تمام جرائم و تخلفاتی است که توسط ورزشکاران، مربیان، تماشاچیان و حتی سازندگان و تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی در رابطه با ورزش صورت می گیرد و این حوادث به نحوی می تواند به حقوق دیگران لطمه وارد سازد اما با دارا بودن دو شرط جرم محسوب نمی شود .

زارع مهذبیه خاطر نشان کرد : حوادث و آسیب های ناشی از عملیات ورزشی به دو شرط جرم محسوب نمی شود.

وی ادامه داد : نخست اینکه حادثه یا عمل ارتکابی قوانین و مقررات رشته ورزشی مربوطه را نقض نکرده باشد و به قول معروف شخص ورزشکار خطایی مرتکب نشده باشد.

زارع مهذبیه افزود : ثانیا قوانین و مقررات مذکور خلاف موازین شرعی نباشد بنابراین اگر به عنوان مثال یک ورزشکار یک رشته ورزشی رزمی ضربه ای به ناحیه ای از بدن حریف خود زد و بر اثر این ضربه حریف مصدوم شد ولی ضربه وارده از نظر قوانین مربوط به آن رشته ورزشی نقض قوانین نبوده و مجاز باشد عمل مجرمانه ای صورت نپذیرفته و مسئولیت کیفری بوجود نیامده است.

این پیشکسوت ورزش استان فارس گفت: خوشبختانه بر مبنای یک رفتار جوانمردانه و انسانی در اکثر موارد آسیب‌دیدگان از عملیات ورزشی در عین حالی که آسیب دیده اند از شکایت به مراجع قانونی خودداری و جوانمردانه گذشت می کنند و اگر این گذشت نبود بدون تردید تمایل عده زیادی از فعالین میادین ورزشی از ترس عقوبت و جبران خسارات وارده به دیگران به شرکت در فعالیت های ورزشی کم می شد.

مشاور عالی مدیرکل وزشی استان در پایان بیان داشت : بدون تردید اگر در اینگونه موارد ضمن حفظ کلیه حقوق شخص آسیب‌دیده از حوادث ورزشی، از مرتکب هم حمایت های قانونی بعمل بیاید بازار ورزش رونق بیشتری خواهد یافت و حمایت قانونگذار ما از ورزشکارانی که به صورت غیرعمد و با رعایت قوانین مربوطه ممکن است سبب ایراد خسارت به دیگران شوند نشانه مترقی بودن حقوق ورزشی کشور ما است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.