• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
8
رئیس کل دادگستری استان فارس :

جزء خوانی قرآن کریم دادگستری فارس از طریق فضای مجازی و به صورت زنده برگزار می شود

  • کد خبر : 2526
  • 09 اردیبهشت 1399 - 20:59
جزء خوانی قرآن کریم  دادگستری فارس از طریق فضای مجازی و به صورت زنده برگزار می شود
محفل جزء خوانی قرآن کریم ماه رمضان امسال دادگستری فارس به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور همکاران قضایی و اداری و تنها با حضور تنی چند از قاریان و رئیس کل دادگستری فارس از طریق فضای مجازی و به صورت زنده برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در سومین شب از ماه مبارک رمضان در حاشیه محفل مجازی انس با قرآن دادگستری فارس گفت: اگر چه به دلیل شیوع ویروس کرونا حسرت اماکن نورانی ، مجامع عرفانی و محافل قرآنی بر دل های ما مانده است و نمی توانیم همانند سال های گذشته شاهد حضور همکاران دادگستری فارس در این محفل قرآنی باشیم لیکن با توجه به شرایط پیش آمده برآن شدیم تا امسال محفل انس با قرآن را از طریق فضای مجازی و به صورت زنده برای همکاران و خانواده های ایشان برگزار نمائیم.
رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) که می فرمایند: « لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ رَبِیعٌ وَ رَبِیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ » «برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.» تصریح کرد: رمضان ماه عبادت و بندگی خداوند و ماه بهار قرآن است و باید بیشترین بهره معنوی را از این ماه شریف ببریم و بهترین بهره در این ماه تلاوت قرآن کریم است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: سنت حسنه برگزاری محافل قرآنی در دادگستری استان فارس از سال های گذشته برقرار بوده و در چند سال اخیر با تقویت برنامه های فرهنگی و قرآنی در مجموعه قضایی استان فارس در کلیه حوزه های قضایی اهتمام ویژه ای در برگزاری این محافل و مسابقات قرآنی نزد همکاران ایجاد شده بود که امسال شیوع این ویروس منحوس نیز نتواست محفل قرآنی دادگستری استان را تعطیل نماید.
وی در ادامه با بیان این که برای تلاوت قرآن کریم فضایل آثار و فواید دنیوی و اخروی فراوانی بیان شده است گفت: از جمله این آثار باروری ایمان، صفای دل، تخفیف گناهان، رفع اندوه ،روشنایی دل و دیدگان و استجابت دعا است.
رییس کل دادگستری فارس ضمن قدردانی از قضات و کارکنان بویژه روحانیت شاغل در دادگستری استان در راستای تقویت برنامه های فرهنگی و قرآنی گفت: در شرایط پیش آمده به خاطر ویروس کرونا ، رویکرد جدید برگزاری محفل قرآنی به صورت زنده و از طریق فضای مجازی توسط قراء برگزیده استان فارس در دستور کار قرار گرفته و این روند تا زمان وجود محدودیت های بهداشتی ادامه خواهد داشت.
گفتنی است ویژه برنامه محفل مجازی انس با قرآن به صورت زنده و از طریق فضای مجازی در شب های ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۱ و از طریق صفحه رسمی دادگستری استان فارس در پیام رسان اینستاگرام به نشانی instagram.com/dadfars_ir برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2526

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.