• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس؛

وکلا وظیفه سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت دارند

  • کد خبر : 94065
  • 19 اردیبهشت 1403 - 16:46
وکلا وظیفه سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت دارند
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس، وکالت را تلاشی برای احقاق حق و حقیقت دانست و از وکلا خواست اول پرونده را قضاوت کنند.

مهرداد ریاحی امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در مراسم تحلیف و اتیان سوگند کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه فارس، با اشاره به تحلیف ۱۰۷ نفر از وکلا گفت: امروز وکلایی را معرفی می‌کنیم که با تلاش وافر و خستگی‌ناپذیر آموخته‌اند که در هر شرایطی از حق دفاع کنند و در ایفای حقوق جامعه و دادخواهی مظلومان تلاش کنند، وکلایی که آموخته‌اند که مسئولیت سنگینی در حفظ جایگاه خود و وکالت دارند.

وی با یادآوری اینکه هوالوکیل، یکی از اسامی خداوند است، افزود: ذات باری‌تعالی وکیل مطلق است و وکیل را همین نام کافی است که مسئولیت سنگین خود را به درستی احساس کند و در حفظ شان خود و مرکز کوشیده و در علم‌آموزی، تجربه‌اندوزی، اخلاق‌گرایی و حفظ این میراث ماندگار جدیت داشته باشد.

ریاحی با تاکید بر اینکه حرفه وکالت، حرفه‌ای برای احقاق حقوق مظلوم از ظالم است نه حرفه‌ای برای کسب درآمد اظهار کرد: وکالت تلاش برای احقاق حق و حقیقت است، وکیل باید اول پرونده را قضاوت کند، اگر در قضاوت طرف صاحب حق بود تا پای جان از حق دفاع کند و اگر حق با او نبود او را متوجه کند.

وی خطاب به وکلای جوان گفت: در مسیر پر تنش وکالت گام نهادید، پس هرگاه در طول راه گرفتار آسیب‌ها و یا لغزش‌هایی شدید، سوگندنامه‌ خود را به یاد آورده و راه درست و حق را انتخاب کنید.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه فارس افزود: بزرگترین سرمایه یک وکیل اعتماد مردمی است و تعهد به سوگند وکالت موجب حسن شهرت وکیل و ازدیاد برکت الهی خواهد شد.

ریاحی از وکلای چوان خواست تا پاسدار اعتماد مردم باشند و سپس افزود: در متن سوگندنامه نکات مهمی وجود دارد و جز عدالت مفهوم دیگری ندارد، پس همواره آن را به یاد آورده و آن را سرلوحه کاری خود برای گرفتن حقوق مردم قرار دهید.

وی در پایان اظهار کرد: انجام مراسم سوگند وکیل در قبل از ورود به این کسوت نشان سنگینی رسالتی است که بر دوش وکیل دراحقاق حق و اجرای عدالت گذاشته شده است لذا مبادا بر اساس خشم، غرض‌ورزی سخن به ناحقی زده شود و دفاع ناحقی کنید.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=94065

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.