• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

علیه کرونا با چالش ۲۰ دقیقه‌ای ورزش در خانه

  • کد خبر : 1498
  • 05 فروردین 1399 - 15:47
علیه کرونا با چالش ۲۰ دقیقه‌ای ورزش در خانه
موج گسترده شیوع کرونا جهان را در برگرفته و قرار است با ماندن در خانه با دشمن ناخوانده مبارزه کنیم از این رو پیشنهادی مطرح شده مبنی براینکه با چالش ۲۰ دقیقه‌ای با ورزش درخانه به جنگ کرونا برویم.

کم تحرکی در زمانی که قرار است در یک مکان برای یک مدت نامشخص به سربیریم خود می تواند عاملی برای سایر بیماری ها و درد های عضلانی باشد که شاید پس از رفع کامل کرونا، این دردها که ناشی از کم تحرکی بوده است سال ها گریبانمان را بگیرد.

در این گونه موارد که باید در خانه بمانیم بسیاری از مردم اکثر وقت خود را صرف فعالیت در شبکه های مجازی، تماشای تلویزیون، مطالعه کتاب و خوردن و آشامیدن می کنند و تنها تحرکی که بیشتر از خود نشان می دهند همانا سر زدن به یخچال است تا به مواد غذایی دست یابند و شاید این امر هم مسئله روانی باشد و با دست خالی هم برگردند.

تغذیه مناسب هر چه قدر در این روزها برای انسانها مفید باشد اما اگر از خود تحرکی نشان ندهند سوخت و سازها در بدن به خوبی انجام نمی شود و این امر موجب بالا رفتن چربیهای بدن می شود که بعدا بسیار سخت است تا چربی را از بدن دور کنیم.

ترس برادر مرگ است

کرونا اگر چه  خیلی هم بیماری وحشتناکی نیست اما نباید از آن ترسید چرا که ترس برادر مرگ است و برای اینکه با این ویروس بجنگیم باید مراقبت های بهداشتی را رعایت کنیم و در محیطی که به سر می بریم به شادی و ورزش بپردازیم.

بسیاری از کارشناسان و ورزشکاران ملی در این شرایط بحرانی ورزش را توصیه کرده اند و بر این باور هستند که با ورزش کردن می توان از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله کرونا جلوگیری کرد.

در خانه می مانیم از ورزش هم غافل نخواهیم شد

پیشکسوت و بازیکن سابق تیم فوتبال برق شیراز با اشاره به اینکه در خانه می مانیم و از ورزش هم غافل نخواهیم شد، گفت: شرایط این روزهای کشورمان به گونه ای است که باید خیلی مراقب باشیم.

منوچهر نصراللهی ادامه داد: برای ماندن در خانه و مقاومت دربرابر کرونا نیاز به داشتن روحیه شاد و بدنی سالم است که می توان با ورزش در خانه به آنها دست یافت.

وی اضافه کرد: با ۲۰ دقیقه ورزش کردن در خانه که نیاز به هیچ ابزاری نیست می توان بدنی سالم داشت تا در برابر هر بیماری مقاومت کند، پس در خانه می مانیم و شادی ها را با ورزش کردن در  خانواده تقسیم می کنیم.

    سال جدید را در جمع خانواده و در خانه با ورزش بگذرانیم

قهرمان تیراندازی آسیا هم به ایرنا گفت : سال جدید را در جمع خانواده و در خانه با ورزش سپریکنیم تا از شرایط بحرانی خارج شویم.

وحید گلخندان ادامه داد: هم اینک که مجبوریم در خانه بمانیم نیابد از ورزش کردن غافل شویم چرا که زمانی که بدنمان داری قدرت و آماده باشد هیچ بیماری نمی تواند کارساز شود.

وی اظهار داشت : اگر در خانه بمانیم نه تنها به خود کمک خواهیم کرد بلکه به هیچ کس هم آسیب نخواهد رسید، چرا که این ویروس جدی است و با رعایت مسایل بهداشتی می توانیم آن را شکست دهیم.

مجبوریم در خانه بمانیم

عضو تیم ملی اسکی هم گفت: برای مبارزه با کرونا مجبوریم در خانه بمانیم اما از ورزش نباید دور شویم تا این مهمان ناخوانده نابود شود.

فروغ عباسی افزود: با در خانه ماندن هم سلامتی خود و خانواده و هم سلامتی شهروندان را حفظ خواهیم کرد و فرصت برای گشت و گذار و دیدو بازدید بعدها زیاد است.

 بر اساس اعلام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تا روز شنبه دوم فروردین ۱۴ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و با شناسایی ۲۲ مورد جدید، شمار مبتلایان کرونا در این استان نیز به ۴۷۹ نفر رسیده است.
همچنین بر اساس آمار این معاونت، تاکنون ۱۵۶ نفر  با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده و ۴۹ درصد از مبتلایان در استان فارس در بیمارستان بستری هستند و ۳۲ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1498

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.