• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 3 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5
با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان؛

تعداد ۵ پروژه طی دهه فجر امسال در سطح منطقه ۱۰ شیراز افتتاح می شود

  • کد خبر : 13739
  • 15 دی 1399 - 20:26
تعداد ۵ پروژه طی دهه فجر امسال در سطح منطقه ۱۰ شیراز افتتاح می شود
شهردار منطقه ده شیراز از بهره برداری پنج پروژه تأثیر گذار در سطح منطقه با اعتبار بیش از ۱۸ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس بهرامی نژاد افزود: پارک بازنشستگان ارتش، فاز اول دلتای نهر اعظم، ۲۰ متری نهراعظم و کندرو ضلع شمالی دکتر حسابی و احداث خیابان شهید مردانی از جمله پروژه های شاخص مورد بهر هبرداری در دهه فجراست.
وی اضافه کرد: پارک محله ای یک هکتاری در شهرک بازنشستگان ارتش در گلستان شمالی بااعتبار حدود ۳ میلیارد تومان با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد فضای تفریحی جهت استفاده شهروندان اراضی بازنشستگان ارتش و شهرک پیام نور در دهه فجر مورد بهره برداری قرار میگیرد.
شهردار منطقه ده شیراز ادامه داد: در این پارک محله ای زمین بازی ماسه ای کودکان، پیست دوچرخه سواری، سایت ورز شهای همگانی، زمین والیبال و ست وسایل بازی کودکان برای شهروندان در نظر گرفته شده است.
بهرامی نژاد ازعملیات تکمیل فاز اول پارک دلتای نهراعظم در بزرگراه امام خمینی در دهه فجر امسال خبر داد وافزود: در این پارک ۴ هکتاری منطقه سنگ فرش، موزاییک فرش و اجرای دیوار مالون، زمین والیبال و زمین چمن مصنوعی برای رفاه حال شهروندان درنظرگرفته شده است.
وی احداث کندروی ضلع شمالی بلوار دکتر حسابی با درصد پیشرفت ۷۵ درصد و بودجه دو میلیارد تومان را کمک شایانی به کم کردن بار ترافیکی این بلوار برشمرد.
شهردار منطقه ده شیراز ادامه داد: تعریض جاده شیراز سپیدان به طول ۲/ ۸ کیلومتر و ۱۹ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی در اسفندماه امسال به پایان خواهد رسید که در ساماندهی ترافیک بلوار اصلی شهرک گویم تأثیر بسزایی را ایفا م یکند.
بهرامی نژاد اعتبار این پروژه را بیش از ۹ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پروژه های پیاده راه پل جهاد تا تقاطع میلاد به طول۳/ ۵ کیلومتر و مساحت ۲۰ هزار مترمربع و ساخت ۵ پارک محله ای از دیگر پروژه های شهرداری منطقه ۱۰ می باشد که تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.
وی افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد فضای تفریحی جهت استفاده شهروندان محله حسین آباد و مسافران عبوری از بزرگراه امام خمینی از جمله اهداف احداث پارک دلتای نهر اعظم برشمرد.
شهردار منطقه ده شیراز عملیات تکمیل فاز اول کندرو ضلع شمالی بلوار دکتر حسابی از دیگر پروژه قابل افتتاح در دهه فجر امسال در این منطقه عنوان کرد و افزود: این پروژه که در ضلع شمالی بلوار دکتر حسابی حدفاصل پل جهاد و ورودی صدرا واقع شده با هدف تکمیل کندرو شمالی محور دکتر حسابی جهت بهبود عبور و مرور و افزایش ایمنی در این محدوده مورد بهره برداری قرار می گیرد.
بهرامی نژاد همچنین تکمیل ۲۰ متری پارک دلتای نهراعظم واقع در ضلع غربی بزرگراه امام خمینی در مجاورت دلتای نهراعظم از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال برشمرد و افزود: این پروژه با هدف ایجاد دسترسی به پارک دلتای نهراعظم و کاهش بار ترافیک حدفاصل زیرگذر میرزای شیرازی و میدان صنایع احداث شده است.
وی همچنین احداث خیابان شهید مردانی از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال در سطح منطقه برشمرد و افزود: این پروژه بااعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان با۷۸۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت احداث شده است. وی ادامه داد: احداث خیابان شهید مردانی شامل پیاده رو ضلع شمالی و سواره رو و لوله گذاری دفع آبهای سطحی است.
شهردار منطقه ده شیراز ادامه داد: در این منطقه بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست اجراست.
بهرامی نژاد با اشاره به اینکه عملیات اجرایی فاز ۶ پارک انتظار در حال اجرا است افزود: این بوستان ۱۷ هزار مترمربعی بااعتبار یک میلیارد تومان در سطح منطقه اجرا می شود.
وی ادامه داد: در این بوستان سایت آلاچیق، مسیر پیاده روی، آب نما و سرویسهای بهداشتی در نظرگرفته شده است.
شهردار منطقه ده شیراز از اجرای عملیات آسفالت معابر که از درخواست های اهالی این منطقه است خبر داد و افزود: تا کنون۷۰ درصد از کل معابر اصلی سطح منطقه شامل شهرک های قصر قمشه، انجیره، دوکوهک، گلستان، حسین آباد، حافظ، کسری و گویم آسفالت شده اند
بهرامی نژاد از اجرای پروژه بلوار ۳۰ متری انجیره خبر داد و افزود: دراین پروژه ۷۵ ۰ متر باند رفت و برگشت با رفوژ وسط به عرض ۲ مترو نیم کیلومتر جدول گذاری و در مجموع ۱۵ هزار مترمربع عملیات آسفالت اجرا شده است.
بهرامی نژاد ازاجرای ۴۰ پروژه بااعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در سطح منطقه خبر داد و افزود: شاخص ترین این پروژه ها مجموعه پارک دلتای نهر اعظم با مساحت ۱۰ هکتار در ۲ فاز در حال اجراست که فاز اول بوستان شامل مسیر دوچرخه سواری، زمین ورزشی کودکان، کف سازی، زمین والیبال و آبنما با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد و فاز۲ با ۷/ ۸ هکتار در حال طراحی است که با اتمام فاز یک این پروژه فاز دوم کلنگ زنی می شود.
احداث پیاده راه گویم با ۲/ ۱ کیلومتر و پیشرفت ۵۰ درصدی و طراحی و اجرای۶ پارک محله ای که تا پایان سال به بهره برداری می رسد و اتمام فاز ۶ پارک و مناسب سازی مسیرهای اتوبوسرانی در محدوده این مسیر از جمله اقدامات برای شهر انسان محور مدنظر قرار دارد.
شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اینکه شهرک انجیره طی یک سال اخیر به محدوده این منطقه الحاق شده است، افزود: ارائه خدماتی که در سطح این محدوده طی این مدت توسط این شهردارشده شده است موجب ارزش افزوده املاک در منطقه شده است.
بهرامی نژاد با اشاره به مشکل ترافیک محور گویم افزود: در تلاش هستیم پروژ های در این محور اجرا شود که ضمن رفع گره ترافیکی، رضایت، مصلحت و منفعت شهروندان در آن دیده شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13739

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.