• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

اردوی کتابخوانی عشایر فارس در گام دهم به ایستگاه پایانی خود رسید

  • کد خبر : 90234
  • 21 اسفند 1402 - 18:04
اردوی کتابخوانی عشایر فارس در گام دهم به ایستگاه پایانی خود رسید
نهمین و دهمین رویداد اردوی کتابخوانی عشایر استان فارس در سال ۱۴۰۲ در منطقه رهنی فراشبند و منطقه عشایری قره بس ممسنی برگزار شد.

به‌مناسبت بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهمین رویداد اردوی کتابخوانی در منطقه رهنی فراشبند و دهمین اردو با همراهی بچه‌های ایل نشین منطقه قره بس شهرستان ممسنی به صورت همزمان در روز شنبه نوزدهم اسفند ماه اجرا شد تا قطار اردوی کتابخوانی عشایر فارس در سال ۱۴۰۲ در دهمین مرحله به ایستگاه پایانی خود برسد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، ۲۱ اسفندماه در حاشیه این رویدادها با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف برگزاری این اردو توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی است، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال‌های گذشته رویدادها و طرح‌های مختلفی را ویژه عشایر و مناطق محروم و روستاها برگزار کرده است و خدمات رسانی به مردم عشایر از اولویت های این مجموعه فرهنگی است. در استان فارس نیز طرح سفیر کتاب و اردوی کتابخوانی عشایر اجرا شده است.

محمدحسین فیروزی مهمترین موضوع رویداد کتابخوانی عشایر فارس را تداوم آن عنوان کرد و گفت: در سال جاری در ده شهرستان آباده، اقلید، فیروزآباد، خنج، جهرم، سروستان، قیروکارزین، کازرون، فراشبند و ممسنی اردوی کتابخوانی عشایر اجرا شده است و این طرح به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و با همکاری دیگر دستگاه‌های خدمات رسان و فرهنگی شهرستان‌ها تداوم خواهد یافت.

وی همچنین بیان کرد: برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر در دیگر شهرستان استان فارس نیز که دارای منطقه عشایر نشین است، برنامه‌ریزی شده و در سال آینده اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس تصریح کرد: امیدواریم اردوی کتابخوانی عشایر فارس، نقطه عطفی در توسعه خدمات فرهنگی در شهرستان‌ها باشد. استقبال مردم و مسئولان از این اردو نشان می‌دهد که این طرح در مناطق عشایری مثمرثمر بوده و در کنار اردوی کتابخوانی عشایری برخی از نیازهای دیگر مردم عشایر نشین با حضور مسئولان برطرف خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس، نشست‌های قصه‌گویی، آموزش ساخت کاردستی، نقاشی و اوریگامی، جمع خوانی، معرفی کتاب و اجرای بازی‌های جمعی و محلی از جمله برنامه های مختلف این دو اردوی فرهنگی بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=90234

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.