• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

مراحل ثبت شرکت کوتاه‌تر می‌شود

  • کد خبر : 89923
  • 16 اسفند 1402 - 22:23
مراحل ثبت شرکت کوتاه‌تر می‌شود
مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به هوشمندسازی ۵ فرایند ثبت شرکت، حذف پست از فرایند ثبت شرکت‌ها طی سال آتی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان عنوان کرد.

ابوالفضل نصیری امروز، ۱۶ اسفندماه در نشست با فعالان اقتصادی شهرک صنعتی شیراز گفت: در سفر به ۱۳ استان با هدف رفع مشکلات فعالان اقتصادی بسیاری از مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در نشست‌های هم‌اندیشی بررسی شده و راهکارهای مناسبی جهت آن‌ها ارائه شده است.

وی با اشاره به سرعت عمل‌های ایجاد شده در فرایندهای ثبت شرکت‌ها نظیر پاسخگویی به ثبت تأسیس و تغییرات، این امر را ماحصل حرکت تحولی سازمان ثبت و حمایت این سازمان از رشد تولید و اشتغال و برنامه‌های اقتصادی و عمرانی دانست.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در راستای تحقق شعار سال و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در حمایت از تولید شاهد الکترونیکی کردن و هوشمندسازی ۵ فرایند ثبت شرکت هستیم.

نصیری، حذف پست از فرایند ثبت شرکت‌ها طی سال آتی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف جلوگیری از تضییع وقت و انرژی متقاضیان عنوان کرد.

همچنین در این نشست مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس با اشاره به ثبت بالغ بر ۱۰۴ هزار شرکت و مؤسسه در این استان و نقش قابل توجه این شرکت‌ها و مؤسسات در حوزه تولید گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) در مقوله صنعت، اقتصاد و تولید، چنانچه مشکلات موجود در این حوزه مرتفع نشود، شاهد اقتصاد پویا نخواهیم بود.

غلامرضا کیانی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه ثبت شرکت‌های اداره کل، تأسیس شرکت پس از انجام فرایندها ظرف یک روز صورت می‌گیرد که این امر کمک شایانی به شرکت‌ها در انجام امور مربوطه خواهد بود.

وی اظهار کرد: در خصوص الزامات قانونی و مقوله قانونگذاری باید موضوع به سمت تسهیل امور باشد و نکته دیگر اینکه برخی از مقررات، خود مشکل‌ساز است، لذا باید اقدامات لازم در خصوص رفع موانع تولید فراهم شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس افزود: با احتساب این نشست تاکنون ۳ جلسه با فعالان اقتصادی برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از هم‌فکری صاحب‌نظران گام‌های مؤثری در رفع موانع تولید و کمک به شکوفایی اقتصادی کشور برداریم.

وی در پایان یادآور شد: در این زمینه جلسات متعدد با ریاست کل دادگستری استان و استاندار در خصوص رفع مشکل شرکت‌های تولیدی برگزار شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89923

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.