• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

تلاش برای کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان در فارس

  • کد خبر : 89818
  • 14 اسفند 1402 - 15:38
تلاش برای کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان در فارس
معاون قضایی و امور زندان‌های دادگستری استان فارس، کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان را از جمله برنامه‌های تحولی و توسعه قضائی در این استان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سیدصدرالله رجائی‌نسب امروز، ۱۴ اسفندماه در حاشیه بازدید از زندان مرودشت و دیدار چهره به چهره با زندانیان و رسیدگی به مشکلات آنان، بازدیدهای هدفمند از زندان‌ها و رسیدگی قضائی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رییس کل دادگستری استان فارس ذیل برنامه‌های توسعه و سند تحول قضائی در امور زندان و زندانیان برشمرد.

وی گفت: هر ماهه طبق برنامه‌ریزی لازم از زندان‌ها بازدید کرده و به همراه مسئولان قضائی و قضات، ضمن بررسی عملکرد حوزه‌های قضائی پیرامون پرونده‌های قضایی، با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سئوالات آنان هستیم.

معاون قضائی و امور زندان‌های  دادگستری کل استان فارس افزود: انتخاب زندان به‌عنوان آخرین گزینه در روند رسیدگی به جرایم انتظار دستگاه قضائی فارس از محاکم استان است. مقوله زندان‌زدائی گزینه‌ها و مخاطبینی دارد که خود قضات نیز لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت به‌عنوان گزینه آخر قرار دهند.

رجائی‌نسب، موضوع مهم دیگر را تداوم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان عنوان کرد و گفت: صدور حکم زندان  پایان کار نیست. پرونده‌های زندانی دار باید روی میز قضات باشد و امور زندانی را رصد کنند و در زمان لازم که آثار ندامت از جرم و انگیزه بازگششت به جامعه، جبران آن و عدم تکرار در فرد مشاهده شد، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام کنند.

وی افزود: زندانیان جرائم خاص و خشن، سارقین سابقه‌دار و حرفه‎ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرائمی از این دست، از امتیازات، ارفاقات و تاسیسات حقوقی برخوردار نمی‌شوند و این برای صیانت از آرامش و آسایش مردم دنبال می‌شود و بالعکس برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

این مقام ارشد قضائی استان فارس همچنین از حوزه‌های قضائی شهرستان‌ها خصوصا دادستان‌ها در جایگاه رؤسای هیئت مدیره انجمن‌های حمایت زندانیان خواست  تا نسبت به تقویت انجمن‌ها، فعال‌سازی آن‌ها و توسعه کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق حمایت زندانیان اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش سحاب پرس، در پی بازدید معاون قضائی رئیس کل دادگستری فارس در امور زندان‌ها و مقامات قضائی، ۸۵ زندانی زندان مرودشت از ارفاقات و تاسیسات قضائی شامل مرخصی منجر به  آزادی، تخفیف مجازات، مرخصی، اشتغال به‌کار، آزادی مشروط و … برخوردار شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89818

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.