• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس؛

آخرین وضعیت مراحل انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه

  • کد خبر : 89096
  • 08 اسفند 1402 - 20:54
آخرین وضعیت مراحل انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه
معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی مکان جدید کارخانه سیمان فارس خوب بوده است، گفت: این کارخانه از اسفندماه سال آینده در محل جدید تولید کلینکر خواهد داشت.

قاسم نهاوندی امروز، ۸ اسفندماه با ارائه گزارشی از بازدید کارشناسان محیط زیست و پایش محل جدید استقرار کارخانه سیمان فارس در شهرستان خرامه اظهار کرد: پیرو مکاتبات، تشکیل جلسات و پیگیری‌های انجام شده جهت انتقال کارخانه سیمان فارس به بیرون شهر و جانمایی آن در جاده شیراز ـ خرامه، پیشرفت فیزیکی مکان جدید به شرایط مناسبی رسیده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه از اسفندماه سال آینده در محل جدید تولید کلینکر خواهد داشت، افزود: گزارش بازدید کارشناسان پایش از محل جدید کارخانه سیمان فارس بیانگر آن است که برای تامین سوخت این واحد صنعتی اقداماتی انجام شده است تا از گاز طبیعی استفاده شود، خط لوله گاز تا کنار واحد ایجاد شده است، واحد پیش گرمکن در این کارخانه نصب شده و واحد کوره آن نیز نصب شده است.

نهاوندی درباره ایجاد واحد سیلوی مواد خام نیز گفت: این واحد با موفقیت نصب شده است، فاز اول تولید کلینکر تا اسفند ۱۴۰۴ شروع می‌شود و  تجهیزات سایر بخش‌ها از جمله آسیاب مواد سنگ شکن، انبار خاک و سایر تجهیزات نیز خریداری شده و در محل تخلیه شده است.

به گفته معاون انسانی حفاظت محیط زیست فارس، پیشرفت فیزیکی این واحد حدود ۲۶/۰۹ درصد برآورد شده است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، کارخانه سیمان فارس به  مساحت حدود ۹۷۷ هکتار و  ظرفیت اسمی واحد تولید ۳ هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز که تا ۳ هزار و ۶۰۰ تن نیز قابل افزایش است، در شهرستان خرامه احداث می‌شود و جایگزین همین کارخانه در شیراز است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=89096

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.