• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

تلاش برای ثبت نام شیراز به عنوان شهر شور و شعور مهدوی

  • کد خبر : 88722
  • 05 اسفند 1402 - 18:05
تلاش برای ثبت نام شیراز به عنوان شهر شور و شعور مهدوی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس برنامه‌های شب‌و روز نیمه شعبان را در سطح استان اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان امروز، ۵ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شیراز با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: بدین مناسبت سه برنامه مهم و محوری در سطح استان فارس پیش‌بینی شده است که برخی از آن‌ها همزمان با سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی افزود: امشب، ۵ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ساعت ۲۱ قرائت دعای فرج در منازل و مساجد خواهیم داشت و ندای «لبیک یا مهدی(عج)» از پشت بام مساجد و منازل رأس ساعت ۲۱ طنین‌انداز خواهد شد.

ملک‌مکان همچنین از برگزاری مراسم شب احیای نیمه شعبان، امشب در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) و تعدادی از مساجد محوری استان فارس خبر داد و گفت: طی دو شب جشن مردمی نیمه شعبان در محوطه بیرونی مسجد وکیل شیراز برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: این برنامه طی روزهای شنبه و یکشنبه، ۵ و ۶ اسفندماه جاری همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و با مولودی‌خوانی جواد مقدم، حسین سیب‌سرخی، حسن عطایی، محمدحسین حدادیان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان تلاوت خواهد کرد، گفت: در این برنامه مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون مجری خواهد بود و صابر خراسانی نیز به شعرخوانی خواهد پرداخت.

ملک‌مکان بیان کرد: برنامه سوم و محوری دیگر نیز جشن خیابانی و کاروان شادی در روز نیمه شعبان یعنی یکشنبه، ۶ اسفندماه جاری است که این برنامه در شیراز از ساعت ۱۰ صبح آغاز شده و به سمت چهار راه پیروزی، خیابان ۹ دی ادامه خواهد یافت و اجتماع پایانی هم در مقابل حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) همراه با اجرای برنامه‌های شاد و مولودی‌خوانی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسملین ماندگاری خواهد بود.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه مهدویت و ولایت فارس نیز در این رابطه گفت: به مناسبت نیمه شعبان در روزهای شنبه و یکشنبه مراسم جشن‌هایی با حضور آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب و حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق، رئیس بنیاد مهدویت فارس در شیراز برگزار خواهد شد.

علوی افزود: با توجه به برنامه‌های مردمی گسترده‌ای که از طرف مردم و هیئات مذهبی در این ایام در شیراز برگزار می‌شود، این شهر  به عنوان شهر شور و شعور مهدوی (عج) معروف است لذا در تلاش هستیم تا این عنوان را برای شیراز ثبت ملی کنیم بنابراین از همه اهالی ولایتمدار  و مهدوی شیراز جهت شرکت با شکوه در این برنامه‌ها دعوت بعمل می‌آید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88722

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.