• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند؛

فقاهت خبرگان رهبری باید تمدن‌ساز و جامعه‌ساز باشد

  • کد خبر : 88717
  • 05 اسفند 1402 - 16:55
فقاهت خبرگان رهبری باید تمدن‌ساز و جامعه‌ساز باشد
داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان استان فارس با بیان اینکه فقاهت رهبر معظم انقلاب فقاهت تمدن‌ساز و جامعه‌ساز است، گفت: خبرگان رهبری هم باید هم‌تراز با همین ویژگی‌ها باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند امروز، ۵ اسفند در نشست جهاد تبیین با تشریح مواضع و برنامه‌ها اظهار کرد: از جمله مطالبات رهبر معظم انقلاب تشکیل هیئت اندیشه‌ورز برای رصد قوت‌ها و ضعف‌ها است، این موضوع فلسفه‌ای دارد که هنوز محقق نشده است. فلسفه این مطالبه رهبری این است که جبهه انقلاب در برآوردِ حرکت و روند پیشرفت انقلاب دچار تشتت آراء است. تشکیل هیئت اندیشه‌ورز برای همین است که به تشتت آراء در جبهه انقلاب پایان دهیم.

پیروزمند با اشاره به اینکه خبرگان باید بتواند در تشکیل این هیئت اندیشه‌ورز مشارکت داشته باشد، اضافه کرد :خبرگان رهبری وظیفه‌ای اجتماعی دارد که مفاهیم علمی را به مفاهیم کاربردی تبدیل کند. مجلس خبرگان رهبری باید هویت واحد پیدا کند و از ظرفیت‌ها استفاده کند. باید بتواند گفتمان‌سازی کند و به مردم پاسخ بدهد. اگر این اتفاق بیفتد خبرگان می‌تواند نقش شتاب دهنده در انقلاب هم به خوبی ایفا کند.

وی در این نشست با اشاره به آیه ۱۱۰ سوره مبارکه آل عمران گفت: یکی از مصادیق بارز امر به معروف در جامعه ما، حمایت از جمهوری اسلامی، رهبری و اقتدار اسلام است. لذا انتخابات به دلیل این‌که مبدأ اقتدار اسلام، مبدأ اقتدار رهبری و مبدأ مشارکت مردمی است، یکی از مهم‌ترین معروف‌های اجتماعی در اقامه دین است و با معروف‌هایی که منافع یا مضارّ آن متوجه افراد می‌شود، تفاوت دارد.

این داوطلب انتخابات ۱۱ اسفند بیان کرد: گام دوم انقلاب، گامی است به سمت تمدن نوین اسلامی، برداشتن این گام نیاز به تحول دارد و تحول در حکمرانی ولایی، تحولی به منظور برداشتن مانع یا موانع بر سر راه تحقق اجتماعی اسلام است.

پیروزمند ادامه داد: اینها همه نیازمند تحول و ایجاد کننده تحول است. بدون تحول و حرکت شتابنده، برداشتن گام مؤثر در مسیر تمدن اسلامی امکان‌پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88717

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.