• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
قائم مقام شورای وحدت استان فارس؛

فهرست نهایی شورای وحدت از آزمون تخصصی و بدون اعمال نفوذ بیرون آمد

  • کد خبر : 88659
  • 03 اسفند 1402 - 17:53
فهرست نهایی شورای وحدت از آزمون تخصصی و بدون اعمال نفوذ بیرون آمد
به گفته قائم مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس، فهرست نهایی این شورا برای انتخاب مجلس، نتیجه چند مرحله بررسی و برگزاری آزمون‌های کتبی و شفاهی است.

جابر مهدیار امروز، ۳ اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه در سنوات گذشته برای رسیدن جامعه به آرا مشترک، لیست‌های متفاوتی ارائه می‌شد که مردم هم بعضا حمایت می‌کردند و رای می‌دادند، گفت: امسال هم لیستی که در معرض عموم قرار می‌گیرد، متناسب با سلیقه مردم است.

وی افزود: مجموعه شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی، شورایی را تشکیل داد و یک کار مشترک را با جمعیت رزما که جمعیت رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی است، به ثمر رساند و در نهایت به یک لیست مطمئن رسیدیم.

مهدیار با بیان اینکه روش انتخاب لیست شورای وحدت امسال، یک روش شالوده شکن بوده است، گفت: در استان فارس بیش از ۹٠٠  نفر برای ورود به شورا تایید شده بودند که بعد از بررسی ابتدایی، ۹٠ نفر از این میان که توانایی ورود به مجلس داشتند، انتخاب شد.

وی در این باره توضیح داد: در اولین مرحله با این ۹٠ نفر یک مصاحبه شفاهی و حضوری داشتیم و پس از آن یک آزمون کتبی هم برگزار کردیم. سومین مرحله، بررسی وضعیت سابقه افراد بود و در چهارمین مرحله نیز سوابق عملکردی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت. سابقه عملکردی ۱٠ نمره، سابقه فردی ۲٠ نمره، مصاحبه شفاهی ۴٠ نمره و آزمون کتبی ۳٠ نمره داشت و کسانی که در این روش توانستند بیشترین معدل را دریافت کنند، به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. این نفرات باید حداقل دو سوم نمرات یعنی ۶۶.۵ را کسب می‌کردند.

دبیر جمعیت رزما (رزمندگان مدافع انقلاب اسلامی) استان فارس اضافه کرد: تلاش ما این بود که متوجه محتوای ذهنیت افراد شویم و بدانیم که به لحاظ تخصصی و اعتقادات ایمانی، منش و گفتار، توانایی ارائه طرح به مجلس، توانایی بررسی لوایح دولت، قدرت نظارت، جرات و جسارت و حتی از نظر وضعیت ظاهری، در چه سطحی هستند. در آزمون کتبی از افراد درخواست کردیم که ابر مشکلات کشور را برای ما تشریح کرده و راهکارهای برون رفت را نیز شرح دهند. سئوالاتی که هم در سطح بین‌المللی، هم در سطح ملی، هم‌استانی و هم شهرستانی بود و اشراف نفرات به این مسائل بررسی شد.

وی افزود: هم‌چنین موضوعاتی در ارتباط با راه‌های پیشران انقلاب اسلامی را باید تشریح می‌کردند و بگویند که از چه مدلی پیروی می‌کنند و چه موضوعاتی را در رشد انقلاب موثر می‌دانند. از طرفی، شناخت این افراد نسبت به مباحث سیاسی و شناخت از گروه‌های سیاسی و فعالان سیاسی، تفکیک گروه‌های سیاسی از یکدیگر و تفکیک مرام و مرام‌نامه‌های سیاسی از یکدیگر را سنجیدیم. مولفه‌های مربوط به قدرت ملی، از دیگر مسائلی بود که توسط افراد باید تشریح می‌شد  و اینکه در کدام مولفه‌ها قوی و یا ضعیف هستیم که به‌ همراه آن، باید به بیان راهکار نیز می‌پرداختند.

مهدیار گفت: هم چنین سئوال بسیار مهمی داشتیم نسبت به شناخت افراد از وظایف ولی فقیه، اینکه ولی فقیه بر اساس کدام ماده قانونی دارای اختیار است، آیا ولی فقیه در چارچوب قانون اختیار دارد یا فرا قانونی و اینکه این اختیارات به صورت توامان و ترکیبی است یا خیر.

وی افزود: در آزمون برگزار شده، نکته مهم این بود که همه اوراق با سربرگ‌های رمزگذاری شده بود و برای تصحیح نیز به دانشگاه ارسال شد و هیچ‌کسی هم نمی‌دانست که چه کسی قرار است اوراق را تصحیح کند. بنابراین بدون اعمال نفوذ، بارگذاری و معدل‌گیری و در نهایت رده‌بندی افراد اول تا ۹۰ مشخص شد. به همین ترتیب در شهرستان‌ها نیز نفرات برتر مشخص شدند.

مهدیار  با بیان اینکه در ارتباط با تخصص افراد، میزان مدرک تحصیلی، تعداد مقالات، تجربه، تعیین وضعیت توانایی فرد در مجلس یا کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: حتی از هر یک افراد خواستیم ۳ کمیسیونی که می‌توانند در آن‌ها بهتر ورود کنند را عنوان کنند و تخصصی‌ترین سئوالات را متناسب با علوم‌شان، برای آن‌ها مطرح کردیم.

به گفته قائم مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس، تراز انقلابی بودن، تراز تخصص، قابلیت اعلام نظر و توانایی به کرسی نشاندن طرح‌ها، از مهم‌ترین فاکتورهایی بود که در بررسی افراد مدنظر قرار داشته است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‌ریزی برای عدم ورود بانوان به فهرست نهایی انجام شده بود، گفت: قطعا خیر. ملاک ما ارزیابی و ارزش‌گذاری در مصاحبه  و امتحان کتبی بود. در بین این افراد ۶ خانم هم بودند که معدل‌شان کمتر از معدل نفرات منتخب بود. اصلا به ذهن ما به آن سمت نرفته است که بخواهیم بانوان را کنار بگذاریم. تنها ملاک ما نمره بوده است.

قائم مقام شورای وحدت استان فارس هم چنین توضیح داد: اگر فهرست نهایی شانا به فهرست شورای وحدت شبیه است، به این معناست که اختلاف نظری نداریم. البته آن‌ها مثل ما آزمون نگرفتند و روش متفاوتی داشتند، ولی در نهایت نگاهمان به هم نزدیک بوده است.

وی افزود: نقطه نظر مهمی در ذهنمان بود و آن اینکه مطلع شویم که افراد چقدر از وظایف یک نماینده آگاهی دارند و بعد اگر که مشخص می‌شد نسبت به این موضوع اطلاعاتشان خوب است، این اطلاعات را تقویت می‌کردیم. در بعضی موارد هم اطلاعاتشان ضعیف بود و فقط به حوزه انتخابی خودشان می‌پرداختند که طبیعتا نمره کمتری دریافت می‌کردند.

مهدیار در خصوص انتظارات این شورا از نمایندگان منتخب در مجلس نیز گفت:  تدوین قوانین موثر، ترمیم برخی قوانین و پیشگیری از تبصره‌های بی مورد، جزو مطالبات اصلی ماست. نیاز داریم که قوانینی تدوین و طرح شود. هم‌چنین بعضی قوانین زائد باید ترمیم شوند و از طرفی تبصره‌هایی که ممکن است منجر به فرار از قانون شود، باید اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه استان فارس با ۱۸ نماینده قابلیت زیادی دارد که اگر با هم همراه شوند، می‌توانند کارهای موثری انجام دهند، گفت: تمام کسانی که از طریق شورای وحدت وارد مجلس می‌شوند، در نهایت به فراکسیون شورای وحدت وارد خواهند شد. لذا افق دید مجموعه این است که با حضور این افراد در مجلس، رشد صنعت فارس، رشد کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، احصا،  استحصال و فروش معادن، به عنوان مهم‌ترین مباحث پیگیری شود و هم‌چنین در موضوع نفت و گاز، مطالبات اساسی خواهیم داشت.

قائم مقام شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی استان فارس با تصریح اینکه باز کردن مسیرهای مهم درآمد دریا پایه به عنوان یک عنصر اصلی مدنظر شورا است، گفت: نه فقط استان فارس بلکه تمام استان‌های کشور باید به دریا دسترسی داشته باشند و این یکی از موارد اصلی است که شورای وحدت در مجلس پیگیر آن خواهد بود.

مهدیار از پیگیری زیرساخت‌های مربوط به حمل و نقل، محورهای مواصلاتی، اتصال شاه راه‌ها به یکدیگر و توسعه سومین حرم اهل بیت (ع) به عنوان یک مقصد جدی گردشگری به عنوان دیگر مطالبات جدی شورا نام برد و گفت: مسیرهای دستیابی به این اهداف در بازه‌های زمانی مختلف دسته بندی شده و پیگیری خواهد شد.

قائم مقام شورای وحدت استان فارس در پایان تاکید کرد: ما از روند ۴ سال گذشته در مجلس راضی نیستیم و باید در ۴ سال آینده شاهد تغییرات اساسی باشیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88659

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.