• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس؛

گزینش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله انجام می‌شود

  • کد خبر : 88565
  • 01 اسفند 1402 - 17:24
گزینش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله انجام می‌شود
سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس با اشاره به روند گزینش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: گزینش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در دو مرحله انجام می‌شود.

حسین رنجبر امروز، اول اسفندماه در دیدار جمعی از دانشجو معلمان پردیس شهید بهشتی اقلید با تشریح قوانین و ضوابط عمومی گزینش و انتخاب اصلح گزینش، اظهار کرد: وظیفه گزینش آموزش و یادآوری مطالب نیست بلکه وظیفه اصلی گزینش انتخاب و گزینش کردن است.

سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس افزود: انتظارهای آموزش و پرورش از یک معلم این است که  از لحاظ علمی ممتاز و برجسته باشد و از لحاظ مسائل اعتقادی سیاسی و اخلاقی براساس موازین ماده ۲ قانون گزینش عمل کنند.
رنجبر ادامه داد: اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی بیان شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی، التزام عملی به احکام اسلامی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، عدم اشتهار به فساد اخلاقی و تجاهر به فسق، عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی غیرقانونی آن‌ها از طرف مقامات صالحه اعلام شده یا می‌شود،‌ عدم سابقه محکومیت کیفری موثر، عدم اعتیاد به مواد مخدر از جمله موازین ماده ۲ قانون گزینش است.

وی با اشاره به اینکه دانشجو معلمان در دو مرحله گزینش می‌شوند، گفت: یک مرحله در زمان ورود به دانشگاه فرهنگیان و تحت عنوان استخدام آزمایشی و مرحله دیگر نیز در زمان پایان تحصیلات در دانشگاه فرهنگیان و موعد استخدام قطعی که این نیازمند توجه دانشجو معلمان نسبت به رعایت ضوابط گزینش است.
سرپرست هسته گزینش آموزش و پرورش فارس بیان کرد: دانشجو معلمان باید از قوانین و ضوابط عمومی گزینش اطلاع داشته باشند و طبق قوانین رفتار کنند و آگاهی در این زمینه بر هر معلمی الزامی است.

وی با بیان اینکه درتمام کشورهای دنیا فرآیند گزینش وجود دارد، تصریح کرد: در همه دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب نیرو، فرایند گزینش وجود دارد بنابراین در دستگاه بسیار مهم مانند آموزش و پرورش قطعا وجود فرآیند گزینش امری ضروری است.

رنجبر، یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تعالی جایگاه معلمی دانست و افزود: در این راستا معلم باید درس اخلاق، ازخودگذشتگی و ایثار را تحصیل کند تا بتواند درس انسانیت و اخلاق بدهد و یک الگوی کامل به تمام معنا باشد.

وی ادامه داد: مدارس کارخانه انسان‌سازی است و این وظیفه برعهده معلم است و با توجه به حساسیت فرآیند تربیت، معلم باید اول الگوی خوبی باشد تا بتواند تربیت در تراز انقلاب اسلامی رقم بزند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88565

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.