• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
منطقه عشایری جنگل شدید سروستان؛

ایستگاه ششم اردوی کتابخوانی عشایر فارس

  • کد خبر : 88363
  • 28 بهمن 1402 - 9:04
ایستگاه ششم اردوی کتابخوانی عشایر فارس
ششمین رویداد اردوی کتابخوانی عشایر فارس در منطقه جنگل شدید شهرستان سروستان برگزار شد.

در ادامه برگزاری طرح‌های ویژه کتابخوانی در حوزه عشایر، منطقه عشایری جنگل شدید سروستان، ششمین ایستگاه اردوی کتابخوانی عشایر فارس شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، ۲۸ بهمن در حاشیه این اردوی عشایری با بیان اینکه طرح اردوی کتابخوانی عشایر با رویکرد عدالت فرهنگی و در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اجرا می‌شود، گفت: تمرکز این برنامه بر اجرای رویدادهای کتابخوانی و کتاب‌محور است تا بتوانیم دسترسی مردم عشایر به کتاب و منابع اطلاعاتی را بیشتر کنیم.

محمدحسین فیروزی افزود: هدف دیگر برگزاری این طرح، حضور مسئولان در برنامه‌ها و رویارویی با مشکلات عشایر است تا از طریق این برنامه بتوان بخشی از مشکلات جامعه عشایری را برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان عشایر از برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر بسیار استقبال می‌کنند، اضافه کرد: در این اردوها، می‌توان برق شادی و رضایت را در چشم کودکان و نوجوانان عشایر دید. این اشتیاق نشان‌دهنده ظرفیت عظیم فرهنگی جامعه عشایر فارس است و لازم است که در همه ابعاد و در دستگاه‌های مختلف فرهنگی برای مردم عشایر برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس تأکید کرد: توجه به نیازهای کتابخوانی گروه‌های خاص در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یک اولویت جدی است.

مدیرکل امور عشایر استان فارس نیز ضمن تشکر از اداره‌کل کتابخانه های عمومی فارس در اجرای اردوی کتابخوانی عشایر گفت: این اردو در راستای مصوبه آموزشی و فرهنگی عشایر و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان در راستای توسعه و تعالی جامعه عشایری و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره‌کل امور عشایر استان فارس و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده است.

عبدالحمید کریمی افزود: باتوجه به پتانسیل بسیار بالای کودکان، نوجوانان و جوانان عشایری در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی امیدواریم با برگزاری اردوهای کتابخوانی عشایری گام موثری در آموزش و پرورش فکری فرزندان عشایر برداشته شود.

وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان عشایر استان در مقاطع مختلف در بهترین دانشگاه‌ها و مدارس کشور به‌عنوان نخبه در حوزه تحصیلی خود، بیان کرد: دانش‌آموزان عشایری در صورت بهره‌مندی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری همچون جوامع شهری و روستایی می‌توانند بیش از پیش در پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی، اجتماعی این مرز و بوم نقش‌آفرینی کرده و با استفاده از آموزه.های ایلیاتی و قومی خود میراث‌دار تاریخی کهن خود باشند.

به گزارش سحاب پرس، در ششمین اردوی کتابخوانی فارس با نشست‌های قصه‌گویی، معرفی کتاب ساخت کاردستی و اوریگامی، اجرای بازی‌های گروهی و نشست بررسی مشکلات عشایر با حضور مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=88363

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.