• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

صدور گواهی ایمنی آب شهرستان‌های نی‌ریز و زرقان

  • کد خبر : 87709
  • 21 بهمن 1402 - 14:40
صدور گواهی ایمنی آب شهرستان‌های نی‌ریز و زرقان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از صدور گواهی ایمنی آب شهرستان‌های نی‌ریز، زرقان و ۴ روستای شهرستان شیراز خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۲۱ بهمن بخش دیگری از اقدامات حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای انجام رسالت خود به عنوان متولی سلامت جامعه، بیش از یک میلیون بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را در ۳۰ ماه گذشته انجام داده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت، بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار کلرسنجی، کدورت سنجی، نمونه گیری شیمیایی و میکروبی و PH آب برای اطمینان از سلامت آب شرب مصرفی مردم انجام شده است، افزود: این اقدامات منجر به صدور گواهی ایمنی آب شهرستان‌های نی‌ریز، زرقان، و ۴ روستای شهرستان شیراز در همین مدت شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: انجام نزدیک به ۲۰۰ هزار بازرسی بهداشت حرفه‌ای از بخش‌های خدماتی، کشاورزی، صنایع و معادن در راستای صیانت از سلامت کارگران، یکی دیگر از دستاوردهای معاونت بهداشت در ۳۰ ماه گذشته است.

رضاییان‌زاده به انجام سنجش سلامت جسمانی ۱۰۰ درصد نوآموزان بدو ورود به مدرسه و پیش دبستانی منطبق بر بسته‌های خدمتی نوجوانان به عنوان دیگر دستاورد حوزه بهداشت در دولت مردمی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امروز ایران دارای قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه است و از ظرفیت‌های بسیار شگرفی در این حوزه برخوردار است، افزود: انجام پویش ملی سلامت با مشارکت بیش از ۴۶ میلیون نفر از افراد بالای ۱۸ سال، نشان از ظرفیت حوزه سلامت و اعتماد، همدلی و همراهی مردم به این حوزه دارد.

رضاییان‌زاده همچنین کسب رتبه برتر کشوری در برنامه خود مراقبتی اجتماعی با موضوع کاهش بروز بیماری سالک در شهرستان مرودشت، حفظ رتبه اول کشوری در کاهش بار ویروسی در افراد مبتلا به اچ آی وی تحت درمان، رتبه اول کشوری در مجموع تعداد تست انجام شده اچ آی وی، کسب رتبه برتر کشوری در برنامه سلامت مادران و رتبه اول مراقبت و شناسایی دیابت و فشار خون در کشور را از جمله افتخارات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی دولت سیزدهم برشمرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=87709

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.