• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

بهره‌مندی بیش از ۸۵۷ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر فارس

  • کد خبر : 92220
  • 18 فروردین 1403 - 16:18
بهره‌مندی بیش از ۸۵۷ هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر فارس
مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس اعلام کرد: با اجرای طرح خدمات نوروزی هلال احمر ۸۵۷ هزار و ۸۶۲ نفر مسافر از خدمات این جمعیت بهره‌مند شدند.

حسین درویشی امروز، ۱۸ فروردین با اعلام این خبر گفت: همزمان با اجرای طرح ملی خدمات نوروزی در ۴ بخش امداد و نجات، ایمنی و سلامت، درمان و توان‌بخشی و همچنین پویش هلال رحمت که از ۲۴ چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شد.

وی با بیان اینکه جمعا ۸۵۷ هزار و ۸۶۲ نفر مسافر در ۱۶۰ نقطه از استان فارس از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند، افزود: پوشش امدادی ۲۴۷ مورد حادثه و امدادرسانی به ۳ هزار و ۷۲۳ نفر حادثه دیده در حوزه امداد و نجات یکی دیگر از بخش‌های نوروزی این جمعیت بود.

درویشی اظهار کرد: یک هزار و ۱۹۲ نفر نجاتگر در قالب ۳۴۷ تیم عملیاتی در این مدت نسبت به امدادرسانی پرداختند که بیشترین آن مربوط به سوانح جاده‌ای بوده که جمعا ۱۲۷ مورد تصادف جاده‌ای توسط هلال احمر فارس پوشش داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس به اهمیت پیشگیری از وقوع حوادث در نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و در این خصوص تصریح کرد: بیشترین ارائه خدمات هلال احمر در طرح ملی خدمات نوروزی مربوط به بخش پیشگری از وقوع حوادث بوده به گونه‌ای که بیش از ۷۵۶ هزار نفر در ۵۷ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از خدمات این جمعیت نظیر طرح سحاب، پویش بهبود رفتارهای ترافیکی، خیمه‌های نماز و غرفه‌های فرهنگی، پایش سلامت، فضای دوستدار کودک و… بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: مراجعه ۵ هزار و ۶۴۱ نفر به داروخانه و مراکز درمانی هلال احمر در استان فارس یکی دیگر از محورهای خدمت‌رسانی این جمعیت همزمان با طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۳ بوده است.

درویشی در بخش آخر سخنان خود به فعالیت‌های متعدد این نهاد بشردوست در حوزه داوطلبان پرداخت و افزود: تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز زمینه تهیه و توزیع بیش از ۱۲ هزار سبد معیشتی را فراهم کرد و همچنین این جمعیت در طرح‌های مختلفی همچون مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرحم زائر و پویش بشردوستی موفق به ارائه خدمت به ۹۲ هزار و ۳۱۲ نفر شده که ارزش ریالی این خدمات برابر با ۱۲۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=92220

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.