• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

توزیع ۳۴ دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری در فارس

  • کد خبر : 87318
  • 16 بهمن 1402 - 16:34
توزیع ۳۴ دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری در فارس
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح دستاوردهای حوزه سلامت استان فارس طی دولت سیزدهم گفت: ساخت و توزیع ۳۴ دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان از جمله این دستاوردهاست.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۱۶ بهمن ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جایگاه کنونی و موفقیت‌های حوزه سلامت در کشور از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی با اشاره به دستاوردهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون افزود: این معاونت در راستای رسالت ذاتی خود در بهبود مستمر کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده به مردم از ابتدای دولت سیزدهم تا دی ۱۴۰۲ اقدام به بهره‌برداری از ۴۷ مرکز ارائه خدمات بهداشتی با صرف اعتباری بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان کرده است و بهره‌برداری از ۱۳ پروژه بهداشتی در دهه فجر امسال با صرف اعتباری بالغ ۵۶ و یک میلیارد تومان را در دستور کار قرار دارد.

رضاییان‌زاده از ساخت و توزیع ۳۴ دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان و راه‌اندازی آزمایش مولکولی سالک کشوری، با هدف مشخص کردن گونه انگل غالب در کانون‌های سالک دانشگاه، به عنوان دیگر دستاوردهای حوزه بهداشت در ۳۰ ماه گذشته یاد کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در مسیر غربالگری و تشخیص به هنگام بیماری‌ها، انجام غربالگری ۲۳ بیماری متابولیک ارثی در تمامی نوزادان، راه‌اندازی ۲۷ مرکز غربالگری شنوایی نوزادان و در نتیجه ارتقای پوشش غربالگری شنوایی به ۹۴ درصد و اجرای برنامه سنجش شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال در شهرستان‌های کازرون، کوار، داراب، مرودشت، زرقان و استهبان از اقدامات مهم معاونت بهداشت دانشگاه در دولت سیزدهم بوده است.

وی گفت: در همین مدت، ۳۶ خانه بهداشت کارگری و ۷۱ ایستگاه بهگر در سطح استان با هدف حفظ و صیانت جامعه کارگری و مرکز رشد و تکامل نوزادان و کودکان در کلینیک تخصصی بانو پروین دالکی؛ با هدف ارتقای وضعیت سلامت کودکان زیر ۶ سال و تشخیص زود هنگام مشکلات تکاملی از جمله بیش فعالی و اوتیسم و اختلال در یادگیری و شروع به موقع درمان، با پیگیری‌های مستمر و همکاری دیگر معاونت‌های دانشگاه به بهره‌برداری رسیده است.

رضاییان‌زاده اظهار کرد: در راستای ارتقای سلامت دانش‌آموزان و از ابتدای دولت مردمی، نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد مکمل آهن بین دانش‌آموزان دختر متوسطه اول و دوم و بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد مکمل ویتامین D بین دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم توزیع شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پایش کشوری برنامه پیشگیری و کنترل اختلالات ناشی از کمبود ید و پیگیری فرآیند تولید نان کامل در ۱۹ نانوایی شهرستان شیراز و شناسایی نانوایی‌های متقاضی تولید نان کامل در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، به عنوان دیگر دستاوردهای حوزه معاونت بهداشت در ۳۰ ماه گذشته نام برد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=87318

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.