• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

 وزارت ورزش به فکر قهرمانان گذشته باشد

  • کد خبر : 87050
  • 12 بهمن 1402 - 21:42
 وزارت ورزش به فکر قهرمانان گذشته باشد
پیشکسوت ورزش فارس خواستار توجه مسئولان به افتخارآفرینان گذشته ورزش کشور شد.

همزمان با آغاز دهه فجر، مراسم تجلیل از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، عصر پنج‌شنبه، ۱۲ بهمن‌ماه در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

یک پیشکسوت ورزش استان فارس در این مراسم با بیان اینکه قهرمان‌ها فقط متعلق به خودشان نیستند، گفت: قهرمان‌ها باید خودشان را متعلق به مردم بدانند و مواظب تک تک رفتارهایشان باشند.

غلامحسین پیروانی افزود: عمر قهرمانی کوتاه است اما عمر پهلوانی بلند است. قهرمانانی را در ایران می‌شناسم که جهان و المپیک نفر اول شده ‌اند اما حالا از لحاظ مالی در مضیقه هستند. وزارت ورزش باید به فکر قهرمان‌ها باشد. الان پول در ورزش زیاد است اما برخی قدیمی‌های افتخارآفرین مشکلات زیادی دارند و باید حواسمان به آنها باشد.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس در این مراسم گفت: سعی ما بر این است که زیرساخت‌های ورزشی بهترین شکل ممکن توسعه دهیم، چون قطعاً استعدادهای خوبی مثل این عزیزانی که امروز به عنوان قهرمانان ملی ما در خدمتشان هستیم، در استان داریم که اگر حمایت شوند و امکانات لازم در اختیارشان باشد، موفقیت‌هایشان به بهترین شکل ممکن رقم خواهد خورد.

عبدالرحیم خداجو در ادامه به نقش مهم حوزه ورزش همگانی پرداخت و گفت: این حوزه می‌تواند یکی از حوزه‌های اساسی در راستای توسعه ورزش باشد و سعی ما در اداره ورزش استان این است که با توسعه این حوزه، در نهایت به بحث قهرمانی و افتخارآفرینی در عرصه بین‌المللی برسیم.

وی با بیان اینکه اهتزاز پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بهترین و عزتمندترین حرکت برای هر ملت، نظام و حکومتی است، افزود: قهرمانان ما بارها و بارها در میادین مختلف توانمندی‌ها ی خود را به نمایش گذاشته‌اند و تمام انرژی و نیرویی را که داشته‌اند، خرج کرده‌اند تا خوش رنگ‌ترین مدال‌ها را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

خداجو در پایان به بحث اخلاق‌مداری در ورزش اشاره کرد و ورزشکاران فارس را در این زمینه شاخص و نمونه توصیف کرد و گفت: ورزشکاران فارس گفتمان جدیدی را در بحث آغاز کرده‌اند که یکی از آن‌ها، ساره جوانمردی است که به عنوان یک بانوی ایرانی، به عنوان یک مادر ایرانی، حرکت بسیار ارزشمند و زیبایش در مسابقات مختلف که سالیان سال است مشاهده می‌کنیم و در  همین یکی دو سال اخیر، حجاب یک بانوی ایرانی را به عنوان یک گفتمان جدید در بالاترین سطح ورزش جهان و  المپیک به نمایش گذاشته‌اند.

به گزارش سحاب پرس، در این مراسم از ساره جوانمردی، فرانک پرتوآذر، سعیده جعفری، علیرضا زارع، علی‌اصغر جوانمردی، فاطمه امیرزادگان، رضا حاتمی، مهدی مرادی کوچی، علیرضا ایزدی، سعید موسوی، احمدرضا شاه‌حسینی، علیرضا بخت، مرتضی کریمی، محمد دلیر، امید ظریف، فاطمه برمشوری، میثم شجاعیان، محمدرضا گرایی، مهدی اولاد، هادی چوپان، ابراهیم ارزشمند، مهدی ارزشمند، رضا لهراسبی، علیرضا نصیری، ابوالفضل زارع، مریم کشتی آرا، امیررضا ده‌بزرگی، علیرضا امیری و علی‌اکبر غریب‌شاهی با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=87050

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.