• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس؛

بخش استانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شیراز آغاز شد

  • کد خبر : 86919
  • 11 بهمن 1402 - 1:05
بخش استانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر در شیراز آغاز شد
بخش استانی شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با عنوان «تجسم هنر» به صورت غیر رقابتی برگزار شده و جشنواره فارس نیز میزبان هنرمندان شاخص ۱۰ رشته طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، خوشنویسی، نگارگری، کارتون و کاریکاتور، مجسمه سازی، سرامیک و آبگینه و رسانه‌های هنری جدید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در آیین افتتاحیه جشنواره «تجسم هنر» فارس گفت: این بخش از مهم‌ترین بخش‎های جشنواره فجر است که در قالب آن جدیدترین آثار هنرمندان تجسمی به نمایش گذاشته می‌شود.

حمیدرضا قانعی یادآور شد: بخش استانی جشنواره هنرهای تجسمی هر سال در فارس به صورت مختصر برگزار می‌شد، اما این بار به پیشنهاد سعید کریمی، دبیر جشنواره و هنرمند توانمند استان امسال پررونق‌تر از گذشته برپا شده است.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های ما هم در شان هنرمندان تجسمی استان فارس نیست، اما تلاش شده با برپایی شایسته این نمایشگاه، هنر آن‌ها را ارج نهیم.

به گفته قانعی، آثار فاخر و شاخصی در ۱۰ رشته تجسمی به جشنواره تجسمی فارس ارائه شد، به طوری که دبیرخانه جشنواره تجسمی فجر در تهران را نیز شگفت‌زده کرد و این نشان می‌دهد که اگر هنرمندان تجسمی این استان بیشتر مورد توجه قرار گیرند ظرفیت بالایی دارند.

وی با اشاره به طراحی پوستر جشنواره «تجسم هنر» فجر از سوی هنرمند شیرازی، گفت: این نشان دهنده توامندی هنرمندان فارس برای نقش آفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: امروز جشنواره هنرهای تجسمی فارس در قالب سه سالن گشایش یافت، اما قرار است در برخی نقاط شهر شیراز و حتی دیگر شهرها و روستاها نیز برخی از آثار به نمایش گذاشته شود.

قانعی در پایان خبر خوش بازطراحی و افتتاح نگارخانه «سرو» شیراز در کنار تالار حافظ را به هنرمندان فارس داد و گفت: تلاش می‌شود این نگارخانه تا پایان بهمن‌ماه جاری بهره‌برداری شود.

دبیر شانزدهمین جشنواره نجسمی فجر در فارس نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه در قالب سه سالن شامل هنرهای تصویری و مجسمه‌سازی، نگارگری و خوشنویسی و عکاسی دیجیتال آغاز به کار کرد که در آن ۳۰ اثر خوشنوبیسی و نگارگری، نردیک به ۱۰۰ عکس از ۴۰ عکاس و ۸۰ اثر تصویری و مجسمه‌سازی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

سعید کریمی با بیان اینکه موانع فعالیت هنرمندان تجسمی‌کاران به دست خودشان حل می‌شود، ادامه داد: باید یک جشنواره تجسمی سالانه در فارس، دست کم در سطح استانی اما فاخر برگزار شود.

به گزارش سحاب پرس، جشنواره هنرهای تجسمی فجر فارس تا ۲۱ بهمن‌ماه در سه سالن مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در شیراز پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86919

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.