• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

هنرمندان با استفاده از هنر، روایت صحیح دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند

  • کد خبر : 86055
  • 26 دی 1402 - 10:25
هنرمندان با استفاده از هنر، روایت صحیح دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنند
سردار «کوشکی» با اشاره به اینکه هنر دفاع مقدس هنر اصیل انقلاب اسلامی است، بر انتقال روایت صحیح و زیبا توسط فعالان عرصه هنر با استفاده از ابزار‌های هنری به نسل نو تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سحاب پرس، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در دومین نمایشگاه هنر‌های تجسمی ایثار منطقه ۵ کشوری در شیراز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود، دفاع مقدس را به گنجی تعبیر کردند که تا ۲۰۰ سال از کشور پشتیبانی می‌کند و در آخرین دیدار با عوامل اجرایی کنگره شهدای قم بر استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس تاکید داشتند.

وی افزود: تغییرات جامعه امروزی ملموس است و هنرمند می‌تواند با ذوق هنری خود فهم و درک نسل جوان امروزی که در دفاع مقدس حضور نداشته را نسبت به این دوران نورانی انقلاب اسلامی افزایش دهد.

سردار کوشکی، هنرمندان را اساتید تخیل و خلاقیت دانست و گفت: هنرمند توانایی انتقال واقعیت‌های زمان با زبان غیر مستقیم را به نسل جدید کشور دارد بنابراین استفاده از هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک امر ضروری است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تمام انتقال مفاهم از عرصه هنر به افراد جامعه انجام می‌شود، تصریح کرد: ایرانیان در تمامی رشته‌های هنر از دیرباز تاکنون سرآمدان دنیا هستند و آموزه‌های امروزی و ارزش‌ها هرچقدر که به صورت غیر مستقیم و زیبا در ذهن جوانان و نوجوانان تجسم شود جذابیت بیشتری خواهد داشت تا از روش‌های دیگر استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه هنر دفاع مقدس هنر اصیل انقلاب اسلامی است، بر انتقال روایت صحیح و زیبا توسط فعالان عرصه هنر با استفاده از ابزار‌های هنری به نسل نو تاکید کرد.

وی شرکت ۴ هزار دانش آموز در نمایشگاه هنر‌های تجسمی ایثار منطقه ۵ کشور را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: حضور دانش آموزان در فضای هنر دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و مشارکت دادن جوانان در موضوعات دفاع مقدس بهترین راه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس است.

سردار کوشکی ادامه داد: مردم استان فارس امسال در ۱ هزار و ۲۵۰ نقطه از حضور پیکر مطهر شهید گمنام دهه فاطمیه بهره‌مند شدند که جوانان محور اکثریت مراسم تشییع و برنامه‌های جانبی در استان بودند و شور و نشاط جوانان در کار برای شهدا به دلیل همسن بودن شهدای گمنام با آن‌ها است که یقینا در زندگی نسل جدید اثر گذار خواهد بود بنابراین مشارکت دادن جوانان در عرصه کار شهدا یکی از بهترین راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است.

بنابه گفته این استاد دانشگاه، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه دارید چراکه بهترین عنصر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در قالب جنگ ترکیبی و شناختی است بنابراین باید ارزش‌های متعالی کشور نظیر فرهنگ دفاع مقدس خود حفظ کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تاکید بر اینکه برای فرهنگ و هنرمند باید اعتبار قائل شد و بالاترین کار نسبت به هنرمند، دیده شدن آثار تولیدی او است از مسئولان کشوری و استانی خواست که نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مظلومیت مردم فلسطین و غزه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: کاریکاتوریست‌ها و دیگر هنرمندان به راحتی بسیاری از مفاهیم و واقعیت‌های جنگ فلسطین و رژیم کودک کش صهیونیستی را به مردم جهان با زبان هنر منتقل کردند بنابراین جایگاه هنر بسیار ویژه است.

سردار کوشکی یادآور شد: دشمن فضای مجازی برای فروپاشی ارزش‌ها طراحی کرد درصورتی که اگر عالمانه رفتار کنیم، از زمین دشمن می‌توان به نفع خود و انتقال مفاهیم ایرانی اسلامی استفاده کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86055

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.