• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس؛

ضرورت افزایش آگاهی و توانمندسازی سیم‌بانان برای جلوگیری از بروز حوادث

  • کد خبر : 86758
  • 07 بهمن 1402 - 16:01
ضرورت افزایش آگاهی و توانمندسازی سیم‌بانان برای جلوگیری از بروز حوادث
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر لزوم افزایش آگاهی و توانمندسازی سیم‌بانان و نیروهای عملیاتی جهت جلوگیری از بروز حوادث حین کار تاکید کرد.

حمیدرضا جلایر امروز، ۷ بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران شهرستان‌های جنوبی استان در شهرستان لارستان، نیروی انسانی را با ارزش‎ترین سرمایه هر سازمان دانست و افزود: از آنجا که سیم‌بانان و کارگران صنعت برق مسئولیت خطیری دارند و به صورت مداوم در تماس با برق هستند، الزامات و تجهیزات ایمنی حین کار، آگاه‌سازی آنان از خطرات برق گرفتگی و شناسایی و رفع کانون‌های خطر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی بیان کرد: ویژگی‌های تجهیزات و تأسیسات برق و تخصصی بودن عملیات آن به گونه‌ای است که عدم رعایت برخی اصول حتی ساده، قادر است مخاطراتی را برای شبکه‌های توزیع برق ایجاد کند که در این راستا ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای دانشی، فنی و مهارتی، روان‌شناختی، فیزیکی و سلامت کارگران و سیم‌بانان می تواند تا حد زیادی در کاهش خطاها و بروز اتفاقات ناگوار موثر باشد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس یادآورشد: خوشبختانه طی چند سال اخیر موفق شده‌ایم با افزایش آگاهی، آموزش و ارزیابی مستمر سیم‌بانان و کارگران صنعت برق احتمال بروز خطرات و حوادث حین کار را کاهش دهیم.

جلایر در تشریح روند نحوه ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای پیمانکاران شهرستان‌های جنوبی استان گفت: صلاحیت حرفه‌ای ۲۰۵ نفر از سیم‌بانان و نیروهای پیمانکاری توزیع نیروی برق ۷ شهرستان جنوبی استان فارس طی ۳ روز از تاریخ اول تا ۳ بهمن‌ماه با حضور۳۰ ارزیاب استانی و کشوری در شهر لار مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به منظور اجرای ابلاغیه وزارت نیرو و موضوع اجرای نظام‌نامه ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای نیروهای پیمانکاری این پروژه در سطح شرکت توزیع نیروی برق استان در چهار منطقه برنامه‌ریزی شده که در بخش اول جهت شهرستان‌های جنوبی با محوریت شهرستان لار انجام شد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تاکید کرد: بی‌تردید برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند ضمن سنجش و ارزیابی حرفه‌ای کارگران صنعت برق در حوزه‌های دانشی، عملیاتی و روان‌شناختی به توانمندتر شدن آنان و در نهایت تربیت نیروهای ﻣﺘﺨﺼﺺ و ماهر کمک شایانی کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=86758

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.